Apple, rezistent la pandemii, se pregătește pentru sezonul critic de sărbători

Acțiunile Apple Inc AAPL.O au crescut în acest an chiar dacă o pandemie a stricat economiile din întreaga lume, în mare parte datorită vânzărilor în plină expansiune a produselor care au depășit așteptările Wall Street.

Marți, se așteaptă ca Apple să dezvăluie actualizări ale mai multor produse cheie, inclusiv Apple Watch și iPad, care vor ajuta la determinarea faptului dacă menține acea serie. Dispozitivele vor fi prezentate într-un eveniment difuzat de la sediul central din Cupertino, California, începând cu ora 13:00. ET (1700 GMT).

Pe măsură ce piețele s-au închis luni, acțiunile Apple au crescut cu aproape 54% pe an, cu mult înaintea câștigului de 22% pentru Nasdaq.

Chiar dacă stocul Apple a scăzut de la un nivel record la începutul acestei luni, acesta rămâne aproape de evaluarea bursieră de 2 trilioane de dolari. Modul în care noile produse se vând în timpul sezonului de cumpărături de vacanță pe multe piețe occidentale va defini în mare măsură performanța Apple pentru întregul său an fiscal, care a început în această lună.

Anul acesta va fi probabil diferit.

Citeste si:  Diferenţă fără precedent între câştigurile companiilor americane şi cele europene

În primul rând, Apple a declarat că iPhone-urile sale – în continuare cel mai mare vânzător al companiei – vor fi întârziate cu câteva săptămâni, ceea ce duce la numărul de zile în care cumpărătorii trebuie să le cumpere înainte de sărbători și ar putea duce la scăderea vânzărilor.

Analiștii se așteaptă ca Apple să dezvăluie un iPhone 5G și alte actualizări la un eveniment din octombrie, cu produse care vor fi puse în vânzare mai târziu în luna respectivă.

O parte din sarcina Apple de marți va fi să susțină că produsele precum Apple Watch ajută la menținerea clienților în ecosistemul Apple pe termen lung – chiar dacă nu cumpără un iPhone emblematic ca cadou de sărbători.

„Dacă vânzările sunt mai mici decât de obicei în timpul trimestrului de vacanță, asta nu înseamnă că sunt pierdute doar pentru că sunt întârziate”, a declarat Ben Bajarin, analist principal pentru informații de piață pentru consumatori la Creative Strategies.

Până în prezent, Apple a acumulat un record solid cu lansări de produse virtuale într-un mediu de vânzare cu amănuntul, marcat de închideri.

După lansarea iPhone SE la prețuri bugetare în aprilie, compania a raportat câștiguri explozive la sfârșitul lunii iulie, cu o creștere în fiecare categorie de produse, inclusiv un impuls de la telefoanele mai ieftine care s-au dovedit populare în perioadele economice incerte.

Sursa: reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close