Cele mai profitabile magazine online pe timp de pandemie

COVID-19 a pus în mișcare o schimbare menită să dureze pentru totdeauna în comerțul electronic. Obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor se schimbă și metodele clasice de achiziție & plată se modifică substanțial. Dar o oportunitate s-a născut din această criză: observăm o creștere semnificativă a vânzărilor online.

Comerțul electronic a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor. Vorbim despre o creștere de 40% față de anul ​​2019. În ultimii ani am asistat la o creștere constantă a comerțului electronic în România, care a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro la finele anului 2019.

Începând din martie 2020 am atins un vârf fără precedent: cu magazinele offline închise și cu incapacitatea de a părăsi casa, românii au fost „obligați” să se bazeze pe cumpărături online pentru a-și satisface nevoile.

Chiar și cu începutul fazei 2 în mai, când multe magazine au reușit să se redeschidă și restricțiile au fost diminuate, cumpărăturile online au rămas o  tendință în creștere, confirmată de managerii magazinelor online pe diverse nișe. Exceptând hrana și produsele de igienă + protecție: dezinfectanți, măști, nișa care a cunoscut o creștere substanțială a fost cea a articolelor pentru casă (interior + exterior) și grădină. Am stat de vorbă cu proprietarii a două magazine online care activează pe subnișe diferite ale acestui domeniu pentru a vedea mai bine cum au evoluat vânzările în această perioadă.

Citeste si:  5 Obiecte utile care nu trebuie să lipsească din design-ul dormitorului

Pufulino este un magazin online care a cunoscut creșteri semnificative în vara anului 2020, oferind clienților reduceri considerabile, dar și oferte de neratat precum: 1 pătură Cocolino +  transport gratuit la oricare doua modele de lenjerii de pat achiziționate.

Știm că este o perioadă grea pentru mulți oameni, dar ne aplecăm mereu atenția către nevoile clienților noștri. Astfel, avem grijă să le oferim constant oferte avantajoase, care să crească confortul mai ales acum, în această perioadă când ne petrecem atât de mult timp în propriile locuințe.” – declară un reprezentant Pufulino.

Pufulino comercializează produse textile pentru dormitor, de calitate superioară, cele mai vândute produse fiind lenjeriile de pat din bumbac 100%.

Comerțul (online și offline) s-a schimbat, fără îndoială, pentru consumatori și vânzători, iar primele previziuni nu lasă nici o îndoială: noile obiceiuri de cumpărare online ale românilor vor rămâne intacte până când va sosi mult așteptata normalitate. În principiu, acest lucru se datorează următoarelor motive: oamenii se obișnuiesc cu achizițiile „convenabile”; oamenii încă nu se simt în siguranță ieșind din casă, intrând în magazine, atingând sau încercând produse.

Citeste si:  Ingrijirea pielii bebelusului. Sfaturi oferite de specialistii Nichiduta.ro

Consumatorii se bazează tot mai mult pe recenziile online

Nevoia de dovezi sociale nu reprezintă nimic nou, ea doar s-a intensificat în ultima perioadă: peste 34% dintre români verifică recenziile produselor mai des înainte de a face o achiziție online.

Această nevoie de informații este o formă de protecție personală, născută în timpul pandemiei. De fapt, există o teamă de magazine neserioase și escrocherii, care a crescut de când cumpărăturile online au devenit singura posibilitate de cumpărături în siguranță pentru români.

Am observat nevoia oamenilor de a vizualiza online produsele achiziționate de alți clienți pentru a se asigura de calitatea acestora. Am încurajat clienții să ofere recenzii sincere după achiziționarea produselor, dar și poze cu acestea pentru a spori vânzările, ceea ce s-a dovedit o strategie bună.” – declară un reprezentat Pufulino.

Citeste si:  Este GoPro Hero 7 o investiție pe care merită să o faci?

Acesta este motivul pentru care este important ca antreprenorii care mizează pe  comerț electronic să integreze recenziile produselor cât mai curând posibil.

Al doilea exemplu este PVCMag, un magazin online axat pe comercializarea de accesorii pvc și plase de insecte pentru usi si ferestre, iar în vara anului 2020, oamenii au fost mai atrași ca niciodată de creșterea gradului de confort în propriile locuințe.

Am observat o creștere semnificativă a vânzările online în vara anului 2020 față de vara anului 2019, atât la plasele de țânțari, cât și la accesoriile pentru plase de țânțari.” – declară un reprezentant PVCMag.

Pentru a stimula creșterile și în toamna acestui an, PVCMag lansează oferte avantajoase și extinde gama de produse comercializate.

Am hotărât să le oferim clienților un imbold pentru achiziții multiple. Asceastă promoție se adresează celor care achiziționează peste 5 produse, iar pragurile și procentele aferente de discount sunt de 5, 10, 20 și 30%.” – declară un reprezentant PVCMag.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close