Lideri ai telecomunicaţiilor din România dezbat strategia de digitalizare la ZF Digital Summit 2020

ZF Digital Summit este un eveniment ce a reunit în fiecare an cei mai importanţi lideri ai industriei de telecom şi hi-tech din România. În contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19, domenii precum IT-ul, tehnologia şi comunicaţiile  au devenit pentru multe companii factorul decisiv în direcţia valorificării şi profitabilitaţii, sau de încheiere a activităţii. Pentru România, această perioadă a scos la iveală o serie de probleme, precum discrepanţa dintre oraşele mari şi zona rurală în ceea ce priveşte accesul la internet de mare viteză şi echipamente de calcul performante. Datorită restricţiilor impuse de pandemie, funcţionarea şcolilor, a afacerilor şi a administraţiei este condiţionată de aceste echipamente şi conexiuni rapide la internet.

Ediţia din 2020 a evenimentului ZF Digital Summit aduce în prim plan concluziile deduse ca urmare a acestei perioade de criză, cu focus pe planul strategic de digitalizare pe care ar trebui să-l aibă pentru perioada următoare România, adică administraţia, afacerile, şcolile şi nu în ultimul rând, utilizatorii. Pentru ca acest plan să poată fi implementat cu mai multă eficienţă, operatorii telecom au subliniat necesitatea unui Cod european de telecomunicaţii care să nu excludă niciun jucător din piaţa locală. Acest Cod are rolul de a crea o piaţă armonizată pentru consumatorii din Uniunea Europeană şi de a corela evoluţiile acestor schimburi de produse şi servicii.

Citeste si:  Guvernelor UE li se permite să preia participaţii în companiile afectate de pandemie

Pentru a menţine avantajul României în industria telecom, guvernul trebuie să se asigure că implementarea tehnologiei 5G devine o poveste de succes care îşi valorifică potenţialul. În acest sens, Liudmila Climoc, CEO Orange România, evidenţiază că pentru ca operatorii să asigure preţuri competitive şi eficienţă în investiţiile în reţea, concurenţa este esenţială. Mai ales pe o piaţă în care liderii telecom au finalizat procesul de dezvoltare al reţelelor 5G care sunt gata de a fi implementate. Acest cadru de reglementare, neclar în special pentru procedura de licitaţie 5G,  trebuie să păstreze concurenţa pe piaţă. Liudmila Climoc a declarat că nu se pune problema de nerespectarea legislaţiei naţionale, conform deciziilor luate de autorităţi, însă dacă unul dintre furnizori va fi excluşi, urmările vor avea un impact major asupra finanţelor şi operaţiunilor Orange, care se vor rasfrânge în final asupra consumatorilor. Claritatea în domeniul de aplicare a legii de securitate 5G este indispensabilă, iar la baza ei ar trebui să existe setul de instrumente UE 5G (5G Toolbox). Bineînţeles, industria trebuie susţinută de guvern în conformitate cu impactul acestei legi.

Citeste si:  Facebook, Google, Twitter au cerut UE să facă mai multe împotriva știrilor false

Murielle Lorillox, CEO Vodafone România, a susţinut acest punct de vedere şi a declarat în timpul conferinţei că ar trebui simplificat cadrul de reglementare şi cel legislativ pentru a facilita lansarea acestei tehnologii. Transferul de la 4G la 5G este esenţial în acest moment în care majoritatea interacţiunilor s-au mutat în digital, iar această nevoie se va simţi şi mai puternic dacă se va impune o nouă carantină. Mai mult decât atât, România trebuie să îşi păstreze calitatea serviciilor şi a competitivităţii în acest sector. Iar acest lucru este posibil să fie afectat prin excluderea Huawei din piaţa telecom. Mai exact vor fi afectaţi operatorii, economia ţării şi cetăţenii României. Focusul trebuie să fie îndreptat către viteza cu care vor fi implementate noile modificări, domeniul lor de aplicare, impactul financiar, calitatea serviciilor şi impactul asupra competiţiei.

Citeste si:  Acțiuni asiatice se află pe o bază fragilă, pe fondul unor evaluări ridicate. Petrolul este în derapaj

În definitiv, Miroslav Majoros, CEO Telekom România subliniază faptul că interzicerea Huawei este strict o problemă politică, cu care trebuie să trăim şi să ne conformăm. Important este ca impactul să nu fie resimţit de clienţi. Miroslav explică situaţia actuală printr-o analogie către o marcă de automobile care este interzisă, iar o treime dintre toţi proprietarii de maşini sunt obligaţi să îşi înlocuiască autovehiculele. Aceasta ar putea fi o consecinţă reală a excluderii unui furnizor de pe piaţă, iar ca decizie politică, ar trebui să aibă urmări politice în ceea ce priveşte compensaţia pentru operatori.

Concluzia comună a reprezentanţilor locali telecom este că pentru a aduce îmbunătăţiri în acest sector, trebuie ca schimbările naţionale să fie ţinute la minim. Codul de telecomunicaţii ar trebui să consolideze cadrul de reglementare pentru a încuraja dezvoltarea infrastructurii şi a utilizării partajate a resurselor, pentru a îmbunătăţi accesul la servicii de către consumatori. În final, Codul de telecomunicaţii va reasigura că investiţiile pe termen lung ale operatorilor vor fi utile şi vor avea un impact pozitiv pe piaţa de telecomunicaţii.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata