Unilever renunță la cuvântul „normal” din produsele de înfrumusețare

Unilever va renunța la cuvântul „normal” din produsele sale de înfrumusețare și va interzice editarea excesivă a fotografiilor modelelor într-o presiune pentru incluziune.

Proprietarul lui Dove a declarat că interdicția de editare se va aplica „formei corpului, dimensiunii, proporției și culorii pielii”, iar „normalul” va fi eliminat din 200 de produse.

Șeful său a spus că dorește să creeze o „definiție mai cuprinzătoare a frumuseții”.

Compania s-a confruntat anterior cu acuzații că promovează stereotipuri în jurul tonurilor de piele închise la culoare.

Firma din Londra, care deține, de asemenea, mărcile de frumusețe Simple și Sure, urmează să facă schimbările în anul următor. Interdicția de editare va include fotografii făcute de modele, precum și de influențatori din rețelele sociale.

În ceea ce privește schimbarea strategiei sale de marketing, președintele companiei pentru produse de înfrumusețare și îngrijire personală, Sunny Jain, a declarat: „Știm că eliminarea„ normală ”din produsele și ambalajele noastre nu va rezolva problema singură, dar este un pas important înainte . ”
Cuvântul „normal” este de obicei folosit pe șampoane, balsamuri și produse pentru față, cum ar fi pentru „pielea normală sau grasă”.

Dar Roshida Khanom de la firma de cercetare de piață Mintel a spus: „„ Normal ”este un termen atât de încărcat, deoarece indică faptul că există un„ anormal ”și de fapt nu descrie nimic, așa că este timpul să renunțe la termen.”

Citeste si:  BULETINUL INSOLVENŢEI - 19 aprilie 2010 (3020)

„Tinerii în special schimbă conversația – noțiunile tradiționale de frumusețe nu mai păstrează generația Z, care consideră că frumusețea acceptă și deține imperfecțiunile tale”, a spus ea.

Unilever a declarat marți că va lua, de asemenea, o serie de alte măsuri în încercarea de a promova „o nouă eră a frumuseții care să fie inclusivă, echitabilă și durabilă”.

S-a angajat să mărească numărul de reclame care prezintă oameni din grupuri subreprezentate și să utilizeze ingrediente mai naturale și biodegradabile în gama sa de produse.

Valorificarea conștientizării consumatorilor?

Domnul Jain a adăugat că consumatorii au fost din ce în ce mai „recompensați mărcii” care iau măsuri în ceea ce privește problemele de mediu și sociale. El a spus că, campania personală de frumusețe va face Unilever o „afacere mai de succes”.

Cu toate acestea, firma FTSE 100 s-a confruntat cu critici în trecut cu privire la reclamele sale și acuzațiile că unele produse promovează stereotipuri negative în jurul tonurilor de piele închise.
Anul trecut, a rebrandizat o cremă de iluminare a pielii vândută în toată Asia, de la „Fair and Lovely” la „Glow and Lovely”, dar continuă să fie vândută în ciuda petițiilor care solicită companiei să oprească producția.

„Produsul nu a fost niciodată și nu este o cremă de albire a pielii”, spune Unilever pe site-ul său.

De asemenea, firma și-a cerut scuze după ce a organizat o campanie publicitară pe Facebook în 2017 pentru loțiunea de corp Dove, care a arătat o serie de trei imagini, care arată o femeie neagră decojind tricoul pentru a dezvălui o femeie albă sub piele. A treia imagine prezintă femeia albă care se dezbracă pentru a dezvălui o femeie asiatică.

Citeste si:  Transgaz a propus ca, în luna mai, România să nu mai consume gaze de import

Sophie Lund-Yates, analist de capital la Hargreaves Lansdown, a declarat: „Baza de consumatori din lume devine din ce în ce mai conștientă de problemele sociale, iar amenințarea boicotării și a reacțiilor adverse înseamnă că giganții precum Unilever au dreptate să încerce să evite durerile de cap PR”.

Astfel de consecințe pot avea consecințe negative, cum ar fi lovirea vânzărilor sau deteriorarea mărcii, a spus ea.

Dar ea a subliniat că, având în vedere scara enormă a Unilever, cu aproximativ 400 de mărci, „este puțin probabil ca o modificare de acest gen să mute cadranul la nivelul de operare”.

„Ceea ce arată este o conștientizare sporită a problemelor care contează pentru consumatori, iar o abordare proactivă sugerează că managementul își pune ochii pe minge”, a adăugat ea.

De atunci, firma a luat o serie de alte măsuri pentru abordarea problemelor sociale. În ianuarie, Unilever a declarat că va lansa Crown Fund UK, o inițiativă care vizează oprirea discriminării în jurul coafurilor negre, în timp ce marca de înghețată Ben & Jerry’s și-a exprimat sprijinul pentru protestele Black Lives Matter.

Sursa: BBC
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner