BMW și-a programat bine trecerea la mașinile electrice, iar produsele sale viitoare vor ridica percepția pe care constructorul german o urmărește în ceea ce privește electrificarea și ar putea face ca acțiunile sale să concureze cu cei de la Tesla Inc, a spus directorul său superior.
„Există percepția că am luat o pauză, dar de fapt nu am făcut o pauză”, a declarat directorul executiv Oliver Zipse pentru Reuters ca parte a unei serii de interviuri în sala de consiliu intitulată „Livrare de emisii Zero”.
„Am așteptat momentul în care electromobilitatea devine cu adevărat în volume mai mari.”
Producătorii de automobile fac curse pentru a dezvolta mașini electrice pe fondul înăspririi standardelor de emisii de CO2 în Europa și China.
BMW spune că se așteaptă ca jumătate din vânzările sale să fie modele complet electrice până în 2030, ceea ce este văzută ca o abordare mai conservatoare decât rivalii precum Volkswagen AGDE, care și-a văzut stocul ridicat de planuri ambițioase de electrificare.
Volkswagen și-a dezvoltat propria platformă de vehicule electrice de la bază. Luna viitoare Daimler AG va dezvălui primul său model Mercedes-Benz pe o platformă electrică dedicată.
În prezent, BMW construiește motoare cu combustie, modele hibride și electrice pe platforme comune – criticii spun că platformele comune compromit performanța vehiculelor electrice – și nu va lansa o platformă electrică dedicată până în 2025.
„Dacă te uiți la ceea ce se întâmplă pe piață cu aceste platforme (electrice dedicate), toate mașinile arată la fel”, a spus Zipse. „BMW servește clienți foarte anumiți, cu plăți mari, cred că nu vor mașini care seamănă cu restul”.
Zipse a spus că se așteaptă ca Uniunea Europeană să-și întărească în continuare obiectivele de emisii de CO2 pentru 2030. El a spus că blocul nu ar trebui să depășească așa-numitele propuneri de emisii de mașini Euro 7 pentru poluanți, inclusiv oxidul de azot și pulberile care afectează plămânii.
„Ar trebui să o facem într-un mod rezonabil pentru a menține motorul cu ardere în viață”, deoarece îmbunătățirile motorului vor contribui la atingerea obiectivelor climatice, a spus el.
Zipse a declarat că plafonul de piață al BMW de aproximativ 55 miliarde de euro (64,7 miliarde de dolari) este mai mic decât activele sale de aproximativ 60 de miliarde de euro.
„Ceva nu este în regulă acolo”, a spus el. „Asta ar presupune că nu ai viitor”.
Întrebat dacă BMW ar putea deveni un „stoc de poveste”, cum ar fi producătorul de vehicule electrice Tesla, Zipse a spus: „Bineînțeles că putem”.
„Povestea echității nu este terminată pentru BMW”, a spus el. „Avem un viitor minunat, vom crește.”