Roweb lansează SmartCity. Aplicația își propune să ajute primarii din țară să câștige încrederea cetățenilor

Primarul se află în prima linie atunci când sunt implementate deciziile la nivel de guvern. Când acestea sunt nepopulare, primarul trebuie să iasă în fața electoratului și să încerce să medieze situația, iar când deciziile au un efect popular, atunci puterea centrală își asumă meritele. 

Scopul principal al primarului este să se asigure că orașul este funcțional, iar toți rezidenții (și non-rezidenții) sunt în siguranță, mai ales în perioada pandemiei. În același timp, are datoria de a le asigura cea mai bună calitate a vieții, din fondurile disponibile. 

Beneficiile unui oraș inteligent sunt foarte bine cunoscute, însă investițiile sunt dificil de accesat. De asemenea, un studiu Deloitte relevă, de asemenea, că în cadrul unei primării sunt mult prea multe priorități concurente. 

Pe lângă aceste priorități concurente, sunt multiple provocări care trebuie adresate: de la cost, la implementare și deranjul rezidenților. Din fericire, există o soluție software care poate să adreseze toate aceste provocări și să ajute primăria să facă primul pas către un oraș inteligent. 

Aplicația SmartCity este o soluție digitală completă care simplifică administrarea problemelor semnalate de cetățeni și crește comunicarea în cadrul comunității. Soluția software include trei modele care sunt în continuă comunicare: 

  • aplicația de telefon mobil – disponibilă pe toate tipurile de telefoane mobile și care poate fi accesată atât de cetățeni, cât și de primar, consiliul general și angajații primăriei; 
  • website – disponibil pentru cetățeni, cât și pentru primar, consiliul general și angajații primăriei;
  • platforma de administrare – poate fi accesată doar de către primar, consiliul general și angajații primăriei. 

Care sunt principalele beneficii ale aplicației SmartCity? 

Angajații primăriei nu trebuie să mai administreze manual toate actele și cererile. 

Aplicația SmartCity este dezvoltată astfel încât să reducă dramatic nevoia de acte fizice pentru a rezolva o cerere sau problemă semnalată de cetățean, astfel că vor scădea costurile și se va salva timp pe mai multe departamente. 

Interacțiunea online instantă cu cetățenii este o metodă foarte eficientă de comunicare a deciziilor primăriie, în timp ce sunt reduse, dramatic, pericolele de sănătate publică.

 De exemplu, dacă primăria trebuie să anunțe unde se poate vaccina populația împotriva virusului COVID-19, sau dacă o stradă este blocată din cauza renovărilor, o poate face ușor și rapid.

Oferă cetățenilor un sentiment de siguranță și securitate, prin faptul că le dai posibilitatea de a face parte dintr-o comunitate  

Orice sesizare venită din partea cetățenilor, spre exemplu, că există o haită agresivă de câini în anumite părți ale orașului, sau că o mașină a ffost vandalizată, este instant trimisă către departamentele primăriei, indiferent de orele de lucru. Astfel, cetățeanul și-a alertat co-cetățenii și îi ajută să se simtă mai în siguranță, în timp ce îl informează pe primar, dar și pe angajații primăriei, de o anumită problemă ce ar trebui rezolvată într-un timp cât mai scurt. 

Prin folosirea unei conexiuni în timp real cu cetățenii, primăria le va oferi acestora sentimentul că sunt ascultați, și, cel mai important, că pot să participe în mod activ la viața orașului.

Prin aplicația mobilă care le permite să trimită sesizări instant, să îi alerteze pe ceilalți și să aibă la dispoziție o hartă care se actualizează constant, va crește sentimentul de apartenență al cetățenilor și vor avea încredere mai mare în primărie și reprezentanții săi. 

Unul din avantajele soluției software SmartCity este că poate fi instalată pe orice tip de telefon. Astfel că, pentru a dezvolta o astfel de aplicație ne-am concentrat eforturile pentru a avea un design simplu, cu funcționalități eficiente, indiferent de tipul de telefon mobil folosit de cetățean. Astfel, pot să semnaleze problemele din oraș la fel de ușor ca și când ar comanda online. Dintre funcționalități, amintim: 

  • cetățenii pot să încarce direct sesizările cu privire la oraș – atât text, cât și imagine; 
  • cetățenii pot vedea în timp real când s-a soluționat o sesizare;
  • totul este online, fără cereri scrise sau deplasări;
  • email instant către departamentul responsabil;
  • toate sesizările pot să fie văzute pe harta aplicației; 
  • acces la modalitatea de contact pentru fiecare departament din primărie. 

Soluția software SmartCity are și un portal online, pentru a asigura o transparență mai mare a deciziilor pe care le ia primăria și consiliul general, dar și cum au fost rezolvate sesizările semnalate de cetățean. Dintre funcționalități, amintim: 

  • design care se adaptează în funcție de rezoluția ecranului, personalizat cu elementele de brand (logo, culori, etc);
  • sistem CMS integrat pentru managementul eficient și simplu al conținutului (articole, noutăți și evenimente);
  • localizarea sesizărilor pe harta orașului;
  • sesizările pot fi adăugate atât de cetățeni, cât și de angajații autorităților locale; 
  • pagina dedicată pentru fiecare departament cu detalii privind datele de contact și programul;
  • acces rapid la statistici și rapoarte.

Pentru a oferi o experiență cât mai ușoară de utilizare, aplicația SmartCity a fost dezvoltată în jurul unui sistem intuitiv, centrat pe nevoile angajaților primăriei și a organizațiilor guvernamentale. 

Citeste si:  Purtarea rochiilor iarna - iată cum să-ți creezi ținute sexy și călduroase indiferent de anotimp

Cererile și sesizările trimise de către cetățeni sunt primite în timp real și comunicarea cu cetățenii este gestionată automat. 

  • Ce sesizări a adăugat un cetățean?
  • Doriți să informați cetățenii despre evenimente noi? 
  • Vreți să-i țineți pe cetățeni la curent cu ultimele noutăți cu privire la oraș? 
  • Doriți să administrați într-un singur loc toate sesizările adunate de pe toate canalele de comunicare? 

Câteva dintre funcționalitățile platformei de administrare a aplicației 

  • atunci când este adăugată o nouă sesizare în aplicația mobilă, sistemul trimite automat email-uri către departamentele responsabile; 
  • sincronizare rapidă între activitățile tuturor instituțiilor și rezolvare mai rapidă și mai eficientă a sesizărilor; 
  • opțiuni multiple de vizualizare a sesizărilor (pe categorii, subcategorii/ departamente); 
  • editări rapide și administrare facilă pentru orae și județe;
  • localizarea sesizărilor se poate face direct în Google Maps, astfel încât angajații autorităților locale să poată ajunge la ele imediat. 

 

Citeste si:  Știai că șemineul de la PEFOC.ro reprezintă o investiție pe viață?

Dacă vreți să aflați mai multe despre soluția software SmartCity și cum poate ajuta primăriile să devină mai eficiente, dar și cum puteți avea această soluție în orașul dumneavoastră, intrați pe link-ul acesta

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner