Twitter lansează emoji-urile „Milk Tea Alliance” pe măsură ce mișcarea crește

Gigantul social media Twitter a lansat joi un emoji pentru Milk Tea Alliance, o mișcare globală pro-democrație online care a unit militanții anti-Beijing din Hong Kong și Taiwan cu protestatarii din Thailanda, Myanmar și nu numai.
Activiștii au salutat anunțul emoji – o ceașcă albă pusă pe un fundal de trei culori reprezentând diferite nuanțe de ceai cu lapte din Thailanda, Hong Kong și Taiwan – pentru prima aniversare a mișcării.

Alianța ”ceaiului de lapte” a izvorât dintr-un război pe Twitter care a izbucnit după ce naționaliștii chinezi au acuzat un tânăr actor thailandez și pe prietena sa că susțin democrația în Hong Kong și independența taiwaneză.

Citeste si:  UE aranjeaza o lovitura noua pentru Google, Facebook si Twitter

Este numit după o pasiune comună pentru băuturile dulci de ceai din cele trei locuri.

Utilizarea hashtagului a atins un nou nivel în februarie, după lovitura militară din Myanmar, unde protestatarii care au folosit hashtagul au adunat sprijinul regional.

„Am văzut peste 11 milioane de tweets cu hashtagul #MilkTeaAlliance în ultimul an”, a declarat Twitter într-un anunț care a împins hashtagul printre cele mai populare tendințe din Thailanda, Hong Kong și Taiwan, joi.

Anterior, Twitter a lansat emoji-uri pentru mișcările #MeToo și #BlackLivesMatter.
Emoji-urile de pe Twitter au arătat recunoaștere globală și au acordat o mai mare credibilitate mișcării de tineret, a declarat activistul proeminent thailandez Netiwit Chotiphatphaisal, una dintre vocile principale ale alianței.

Citeste si:  Fotografiile şi linkurile de internet vor fi scoase în afara limitei impuse de 140 de caractere a mesajelor pe Twitter

„Este important, deoarece arată tinerilor care luptă pentru democrație că lumea este alături de ei și au un impact”, a spus Netiwit pentru Reuters. „Este un semn că activismul online poate merge mult mai departe”.

Twitter este blocat în China și susținerea aparentă a unei mișcări cu un puternic curent de opoziție față de Beijing este puțin probabil să-i afecteze afacerea, a declarat James Buchanan, lector la Colegiul Internațional al Universității Mahidol din Bangkok.

„Twitter are multe de câștigat apelând la tinerii de pe piețele asiatice, care le sunt deschise”, a spus el.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner