Liniile globale de aprovizionare se luptă pentru a elimina restanțele de containere după haosul din Suez

Un număr restrâns de nave portcontainere care transportă bunuri de larg consum a crescut în unele porturi strategice cheie după un blocaj de aproape o săptămână în Canalul Suez, care se adaugă la întreruperile continue ale comerțului global, spun surse din industrie.
Zeci de nave containere au rămas blocate atunci când vehiculul de 400 de metri lungime (430 de metri) Ever s-a blocat în canal pe 23 martie, echipele specializate de salvare, durând aproape o săptămână să elibereze nava.

Suspendarea traversărilor pe căi navigabile a lăsat companiile de transport maritim – inclusiv liniile de containere – cu costuri suplimentare de milioane de dolari, care nu au fost acoperite de asigurare.

„Blocarea Canalului Suez va crește impactul negativ asupra lanțurilor de aprovizionare globale în următoarele săptămâni, deoarece va fi afectată disponibilitatea echipamentelor goale, în special în Asia și Europa”, a spus Reiner Heiken, director executiv al Hellmann Worldwide Logistics din SUA. , a declarat pentru Reuters.

Companiile de transport maritim de containere, care transportă produse de la telefoane mobile până la bunuri de designer, se luptă de luni de zile cu întreruperile cauzate de pandemia coronavirusului și o creștere a cererii de bunuri cu amănuntul, care a dus la blocaje logistice mai largi, inclusiv pe piața de top a consumatorilor din Statele Unite.

În timp ce unii transportatori de mărfuri s-au orientat către calea ferată, această opțiune abia s-a limitat, deoarece aproximativ 90% din comerțul mondial este transportat pe mare.

Comercianții cu amănuntul europeni și americani au avertizat cu privire la potențialele probleme de aprovizionare din cauza evenimentului de la Suez.

Oficialii portuari din principalele portaluri din Europa spun că impactul va fi resimțit în zilele următoare, adăugându-se la liniile de aprovizionare deja întinse.
Barbara Janssens, împreună cu Portul din Anvers, a declarat că operatorii portului și terminalului „se pregătesc deja pentru ceea ce urmează”.

Citeste si:  Combaterea schimbărilor climatice, foarte importantă pentru europeni

„Se preconizează că impactul asupra lanțurilor globale de aprovizionare va dura câteva luni. Pur și simplu nu există suficientă capacitate de rezervă în întreaga flotă de containere la nivel mondial pentru a ajuta la contracararea celor mai grave efecte ale incidentului de la Suez ”, a spus Janssens.

Leon Willems, alături de portul Rotterdam, a declarat că se așteaptă ca traficul de containere să fie cu aproximativ 10% mai mare decât în ​​mod normal în fiecare zi în următoarele săptămâni.

„Atât terminalele portuare, cât și cele de containere fac tot ce pot pentru a minimiza întreruperile”, a spus Willems.

Maersk, linia de containere numărul 1 a lumii, a declarat într-o notă pentru clienți că navele reținute în Suez vor fi întârziate cu câteva zile, înainte de a ajunge la porturile de pe Coasta de Est a SUA.

Într-un pas neobișnuit, compania a cerut porturilor „să profite de această ocazie pentru a elibera marfa de la terminale, ceea ce le va permite să funcționeze mai eficient”.

Portul Newark de pe Coasta de Est nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
O sursă din portul Savannah din sudul SUA a declarat că se aștepta să elimine o restanță de nave în zilele următoare.

În timp ce porturile de pe Coasta de Est a SUA sunt mai expuse la orice perturbări din Canalul Suez, creșterea cererii de bunuri cu amănuntul a copleșit terminalele de pe Coasta de Vest în ultimele luni.

Navele-container se confruntă cu timpi mai lungi de așteptare și descărcare în porturile de pe Coasta de Vest decât în ​​multe alte porturi din întreaga lume, a arătat analiza din proiectul platformei logistice.

Citeste si:  Europa risipeşte 22 de milioane de tone de hrană pe an, iar românii sunt cel mai puţin risipitori

Eugene Seroka, director executiv al Portului Los Angeles, a declarat că fac progrese reducând restanțele, care ar putea fi compensate până la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie.

Mario Cordero, director executiv al portului vecin Long Beach, se aștepta, de asemenea, ca restul lor să fie redus până în vară.

„Dar, cel puțin în următoarele câteva luni, ne așteptăm la o creștere continuă a volumului pe care îl vedem”, a spus Cordero.

Analiștii Sea-Intelligence se așteptau la un efect ridicat în următoarele săptămâni între Asia și Europa și întreruperea comerțului cu containere.

Biroul de Transport și Locuință din Hong Kong a declarat că guvernul monitorizează situația, deși întreruperea nu a avut un impact semnificativ asupra operațiunilor de transport maritim dintre Europa și Hong Kong.

Transportatorii din alte părți s-au orientat către legăturile feroviare dintre China și Europa pentru a obține aprovizionări critice, deși utilizatorii au subliniat că volumele erau încă mici.

Duratele călătoriilor pe rutele feroviare, care merg din China prin Kazahstan sau Mongolia până în Rusia și apoi către centrele de transport de marfă din Europa, durează de obicei între 16-18 zile, comparativ cu patru săptămâni pe mare și puțin sub o săptămână pe cale aeriană.

Expeditorul de mărfuri danez DSV, compania olandeză de gestionare a mărfurilor GVT și Maersk au spus cu toții că observă o creștere a interesului pentru transportul feroviar de marfă între Europa și Asia.

„Transportul terestru între Asia și Europa va putea întotdeauna să acopere doar o mică parte din volumul total de transport”, a spus Hellmann’s Heiken.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner