Pe reţelele de socializare şi-au făcut de puţin timp prezenţa şi instituţiile de finanţare. Unele sunt mai „timide” şi nu te bombardează cu mesaje, altele au scos deja artileria grea pe Facebook.
Alpha Bank, BRD, Libra Bank sau Banca Transilvania sunt doar câteva dintre instituţiile de credit care şi-au creat conturi de Facebook în ultimul an, alte zece completând lista băncilor care „socializează” on-line, scrie Evenimentul Zilei.
Exerciţiu de PR sau mică publicitate
Fie că optează pentru forma standard de utilizator sau creează o pagină de companie oficială, un cont de Facebook pentru astfel de instituţii presupune postarea de informaţii de interes public.
Utilizatorii care se înscriu în grupul de prieteni ai diverselor instituţii de credit sunt informaţi în timp real de modificările care au loc în mediul bancar românesc.
La început de drum
Contul BCR cuprinde aceleaşi informaţii copiate de pe Wikipedia, iar bănci precum Raiffeisen Bank, Uni- Credit Ţiriac sau Piraeus Bank au mai puţin de 10 „fani”. În urmă cu câteva zile, Banca Transilvania (BT) anunţa că depăşise pragul de 1.000 de prieteni pe Facebook, fiind cea mai activă bancă în acest mediu, iar BRD are, de asemenea, mai mult de 500.
Abordarea personalizată a celor două bănci este cel puţin interesantă, de vreme ce BT enunţă printre finalităţile contului şi „întâlnirile amoroase”, iar BRD afişează la informaţiile de profil şi sexul organizaţiei: feminine.