Tarom introduce de la 1 septembrie 2010, noi meniuri pe cursele companiei şi noi sortimente de vin, şampanie şi bere, de calitate premium, atât pe cursele interne, cât şi pe cele externe, informează compania.
Pasagerii companiei naţionale pot opta, de asemenea, pentru meniuri speciale, precum cel vegetarian, lacto-vegetarian, meniu de post, meniu fără sare sau meniu dedicat persoanelor diabetice. Tarom oferă, de asemenea, pasagerilor posibilitatea de a alege şi meniuri specifice unor zone geografice şi culturale, precum cel indian, hindus, musulman sau cuşer.
Noile meniuri sunt preparate luând în calcul atât destinaţia spre care se îndreaptă pasagerii – mâncarea fiind adaptată la cultura şi obiceiurile culinare ale celor care călătoresc, cât şi timpul petrecut la bord. Pe zborurile scurte, precum cele care deservesc destinaţiile interne – sunt preferate gustările, în timp ce pentru cursele lungi meniurile sunt gândite pentru a aduce un aport mai mare de calorii.
Noul meniu, care va fi servit începând cu data de 1 septembrie 2010 – va conţine vită, file de peşte şi curcan, selecţia fiind realizată în funcţie de durata zborului. De asemenea, atât la clasa Business, cât şi la clasa Economic, pasagerii Tarom vor fi invitaţi să aleagă dintr-un sortiment nou de vinuri atent selecţionate.
În plus, cei care călătoresc la clasa Business pe cursele externe ale companiei vor putea opta pentru un nou tip de şampanie şi de bere, de calitate superioară. Tot la clasa Business, atât pe cursele interne, cât şi pe cele externe ale companiei – va fi introdus, ca desert, un nou tip de prăjitură, de calitate premium.
La clasa Economic, pe cursele lungi, meniurile vor avea la bază, în mare parte, preparate din paste, combinate cu brânză, spanac sau sos de roşii etc., în funcţie de reţeta zilei propusă de bucătarul Antoine Bernard, cel care concepe şi supervizează realizarea meniurilor oferite pasagerilor Tarom. Ca desert, noul platou va conţine o brioşă cu vanilie, ciocolată sau fructe.
Pe cursele externe ale companiei Tarom (cu o durată de până la două ore) se va oferi, în general, la clasa Economic, un ‘Club Sandwich’ sau o gustare – constând dintr-un sandwich baghetă sau ciabatta şi un desert, în timp ce pe cursele interne se vor servi covrigei săraţi şi se va putea opta pentru bere.
‘Noul meniu Tarom, care va fi servit începând de la 1 septembrie 2010, a fost creat respectând toate cerinţele calorice pentru un organism sănătos, având cantităţile de proteine şi vitamine necesare.
Meniul este preparat de personal calificat, pentru a răspunde exigenţelor pasagerilor, iar sortimentele de prăjituri oferite la bord sunt pregătite în cofetăria proprie. Aspectul şi prezentarea meniului este foarte importantă, de aceea am folosit noi reţete şi sosuri cu diverse arome şi culori, ca să diversificăm meniul’, a explicat Antoine Bernard.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – Tarom îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania naţională operează către 54 de destinaţii în sezonul de vară 2010, acoperind ţări din Europa, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu.
SkyTeam este cea de-a doua mare alianţă internaţională din lume, ce oferă pasagerilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. Odată cu aderarea la SkyTeam, Tarom a trecut la programul de fidelitate Flying Blue – creat şi operat de Air France şi KLM. În prezent, acest program numără peste 15 milioane de membri, din întreaga lume.
În primele şapte luni ale anului 2010, compania Tarom a transportat peste 1,12 milioane pasageri, iar gradul mediu de încărcare a fost de 61 la sută, în creştere cu peste opt puncte faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru anul 2010, Tarom estimează peste două milioane de pasageri transportaţi şi un grad de încărcare de peste 60 la sută.