Lanțul de fast-food „Socului Kebap” din București a fost sancționat de comisarii ANPC cu o amendă de 33.000 de lei, după ce au fost descoperite mai multe nereguli. În plus, autoritățile au ordonat suspendarea temporară a activității pentru cele patru locații inspectate, până când problemele identificate vor fi soluționate.
ANPC, amendă pentru un celebru lanţ fast-food din Capitală
În data de 4 septembrie 2024, comisarii de la Protecția Consumatorilor din sectoarele 1 și 2 din București au efectuat controale neanunțate în locațiile fast-food din lanțul „Socului Kebab”, care sunt administrate de Optim Prosper Serv SRL. Aceste inspecții au avut loc în sectoarele 2 și 3 ale orașului și au avut ca scop verificarea conformității produselor alimentare oferite de aceste unități.
În urma verificărilor, autoritățile au identificat mai multe probleme și au emis un avertisment oficial. În plus, au ordonat oprirea definitivă a vânzării produselor neconforme și au recomandat încetarea unor practici comerciale incorecte la două dintre locațiile inspectate.
„Avem toleranţă zero în faţa unor asemenea situaţii care sunt un real pericol pentru sănătatea sau chiar viaţa consumatorilor. Este de neimaginat ca, în continuare, unii operatori economici să sfideze, pur şi simplu, prevederile legii”, a afirmat, în comunicat, Sebastian Hotca, preşedintele interimar al ANPC.
Ce nereguli au găsit inspectorii
În timpul controalelor efectuate de inspectorii ANPC, au fost identificate multiple nereguli care subliniază încălcări grave ale normelor de igienă. Printre problemele descoperite se numără acumularea de praf și grăsime pe echipamentele de gătit și în sistemele de ventilație, paviment deteriorat și utilizarea unor ustensile de bucătărie uzate. Această situație sugerează o întreținere deficitară a spațiului alimentar, care poate compromite siguranța alimentară.
De asemenea, inspectorii au semnalat probleme suplimentare legate de regimul de temperatură al produselor, prezența insectelor vii precum muște și gândaci, și utilizarea materii prime fără etichete de identificare. Condițiile din spațiile de depozitare și din zona de servire erau de asemenea precare, cu acumulări vizibile de grăsime și praf, și recipiente de depozitare cu etichete multiple.
Problemele nu s-au limitat doar la igienă; neregulile au inclus și nerespectarea reglementărilor privind vecinătățile în spațiile frigorifice și lipsa informațiilor esențiale în meniuri, precum gramajele și valoarea nutrițională. Alte deficiențe au fost legate de păstrarea necorespunzătoare a preparatelor, cum ar fi congelarea lentă a produselor și lipsa plaselor anti-insecte la feronerie.
În plus, unitățile inspectate prezentau recipiente de colectare reziduală fără protecție sanitară adecvată, agravând astfel problemele de igienă. Aceste nereguli subliniază necesitatea unei revizuiri complete a procedurilor și practicilor de lucru pentru a asigura conformitatea cu normele de siguranță alimentară.