CNAIR, anunț de ultimă oră! Investiție pe Prut . România și Republica Moldova colaborează pentru dezvoltarea unei infrastructuri moderne de transport care va consolida legăturile dintre cele două țări și va facilita integrarea Republicii Moldova în Uniunea Europeană.
Printre proiectele cheie se numără construirea unor poduri peste râul Prut și finalizarea autostrăzii București-Chișinău. Aceste inițiative sunt esențiale pentru îmbunătățirea mobilității, dar și pentru întărirea relațiilor economice și politice dintre cele două state.
Poduri peste Prut: Un pas important către conectivitate
Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat semnarea unui contract pentru construcția unui ansamblu de poduri peste râul Prut, care va lega România de Republica Moldova, între județul Iași și raionul Ungheni. Valoarea contractului se ridică la 151,68 milioane de lei, fără TVA, și a fost atribuit companiei NESS PROIECT EUROPE SRL. Această firmă are la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor, dintre care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Ansamblul de poduri va consta în două structuri paralele, cu tablier mixt oțel-beton și grindă continuă, fiecare dedicată unui sens de circulație. Cel mai lung dintre cele două poduri va avea o lungime de aproximativ 260 de metri, ceea ce va facilita traficul între România și Republica Moldova, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii.
Conexiunea cu autostrada A8
Acest proiect face parte dintr-un plan mai amplu de conectare a României și Republicii Moldova, fiind o extensie a autostrăzii A8 (Târgu Mureș – Iași – Ungheni). Finanțarea proiectului este asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), un program destinat dezvoltării infrastructurii de transport la nivel european. Cristian Pistol a subliniat importanța acestui proiect în asigurarea unor conexiuni moderne și rapide între cele două țări, deschizând noi oportunități pentru comerț și mobilitate.
Autostrada București-Chișinău: O țintă pentru 2030
Un alt proiect major de infrastructură aflat pe agenda comună a României și Republicii Moldova este construcția autostrăzii care va lega Bucureștiul de Chișinău. Acest proiect este esențial pentru integrarea Moldovei în Uniunea Europeană și pentru facilitarea traficului de persoane și mărfuri între cele două capitale.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat că ținta este finalizarea autostrăzii până în 2030. În timpul unei vizite la Chișinău, Scrioșteanu a discutat acest obiectiv cu oficialii moldoveni, inclusiv cu ministrul Andrei Spînu. Finalizarea autostrăzii București-Chișinău este considerată crucială pentru dezvoltarea economică și politică a regiunii, contribuind la crearea unor legături mai puternice între Republica Moldova și Uniunea Europeană.
Extinderea rețelelor de transport
Pe lângă autostrada București-Chișinău, proiectele de infrastructură includ și dezvoltarea rețelei feroviare și a punctelor de trecere a frontierei între cele două țări. Această rețea extinsă va facilita nu doar transportul rutier, ci și cel feroviar, consolidând rolul României ca poartă de acces către Europa pentru Republica Moldova.
Proiectele de infrastructură menționate, precum podurile peste Prut și autostrada București-Chișinău, sunt esențiale pentru îmbunătățirea conexiunilor dintre România și Republica Moldova, dar și pentru integrarea acesteia din urmă în Uniunea Europeană. Investițiile în infrastructură vor aduce beneficii economice și sociale ambelor țări, facilitând schimburile comerciale și mobilitatea transfrontalieră, consolidând totodată legăturile politice și economice între cele două state.