Este important ca orice turist să poată spună o poveste despre România, iar conceptul de social-media reprezintă unul dintre canalele de promovare a țării noastre în exterior, a declarat vineri Florin Jianu, ministrul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism, cu ocazia evenimentului „Ziua Internațională a Turismului”, desfășurat la Camera de Comerț a României.
„Pentru a marca Ziua Mondială a Turismului, am organizat manifestarea „poVEȘTI din România”, în cadrul căreia sunt prezentate și premiate cele mai bune filme scurte, de maximum cinci minute, ce promovează oamenii, valorile, atracțiile și patrimoniul turistic natural și cultural extrem de bogat al țării noastre. Consider că este important ca orice turist să poată spune o poveste despre România, iar promovarea țării noastre prin intermediul turiștilor este mai eficientă față de cazul când am apela la un specialist”, a spus Florin Jianu.
Potrivit acestuia, câștigătorul premiului I va putea participa la Târgul de turism de la Londra, la Târgul de turism de la Stutgard dar și la Expo Milano 2015. Câștigătorii premiilor II și III vor putea participa la alte târguri și excursii organizate în țară.
Ziua Mondială a Turismului este sărbătorită pe întreg mapamondul, prin organizarea unor acțiuni de promovare și evidențiere a valorii sociale, culturale, politice și economice a turismului.
Tema desemnată pentru acest an de către Organizația Mondială a Turismului pentru a marca evenimentul este „Turismul și dezvoltarea comunității”, în contextul în care acest domeniu este recunoscut, pe plan mondial, drept un instrument eficient pentru dezvoltarea teritorială. El creează totodată o serie de oportunități și beneficii economice pe plan local, inclusiv pentru regiunile cu opțiuni limitate de dezvoltare. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)