Aproximativ 500 de sancțiuni au fost aplicate, în 2014, personalului de tren și au fost identificați peste 340.000 de pasageri fără bilet, cărora le-au fost eliberate în tren legitimațiile de călătorie, în urma unor acțiuni de control întreprinse de CFR Călători și echipe ale Poliției Transporturi Feroviare, informează, vineri, compania.
„CFR Călători acordă o atenție sporită acțiunilor din cadrul campaniei de îmbunătățire a calității călătoriei cu trenul. În acest demers, compania derulează acțiuni care sunt parte din Planul sectorial de acțiune privind implementarea Strategiei Naționale Anticorupție 2012-2015 (SNA) și care au drept scop atât îmbunătățirea calității serviciilor feroviare pe termen mediu și lung, cât și descurajarea călătoriilor fără bilet pe calea ferată. Un aspect important este acordat atitudinii personalului feroviar față de călători și a modului în care își îndeplinesc atribuțiile de serviciu angajații din funcții comerciale și de control”, se spune într-un comunicat al companiei.
În acest context, CFR Călători anunță că, din această toamnă, a fost prelungit protocolul de cooperare convenit între Ministerul Administrației și Internelor/Poliția Transporturi Feroviare și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii/CFR Călători. Astfel, personalul CFR Călători beneficiază în continuare de sprijinul reprezentanților Poliției TF.
„În anul 2014 au fost aplicate aproximativ 500 de sancțiuni personalului de tren și au fost identificați peste 340 de mii de pasageri fără bilet cărora le-au fost eliberate în tren legitimațiile de călătorie. Ca urmare a rezultatelor încurajatoare ale acestor acțiuni de control întreprinse împreună cu echipe ale Poliției Transporturi Feroviare, din această toamnă a fost prelungit Protocolul de Cooperare convenit între Ministerul Administrației și Internelor/Poliția Transporturi Feroviare și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii/CFR Călători. Astfel, personalul CFR Călători beneficiază în continuare de sprijinul reprezentanților Poliției TF”, se menționează în comunicat.
De asemenea, CFR Călători face apel la spiritul civic al pasagerilor în legalitate pentru susținerea acestei campanii semnalând cazuri de ilegalitate la numărul de telefon 0800 88 44 44 — număr apelabil gratuit din rețeaua Telekom România.
„E necesar să conștientizăm faptul că fiecare persoană plătitoare de taxe participă la subvenționarea transportului de călători cu trenul, iar un efort comun aduce beneficii pentru realizarea unor călătorii civilizate. (…) Menționăm că acțiunile din cadrul campaniei de combatere a călătoriei fără bilet vor continua și în perioada următoare în toate trenurile de pasageri, la nivelul întregii rețele feroviare, în special în zonele generatoare de fluxuri importante de trafic”, se mai spune în comunicat. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)