Celebrul lanț de hipermarketuri Carrefour a declarat că vor exista modificări însemnate care vor avea în vizor toate magazinele din țările în care se află grupul. Hipermarketul își propune să mărească vânzarea de produse organice de până la 3 ori mai mult.
Carrefour este cel mai mare retailer din Europa și se află pe numărul doi în lume, după Wal-Mart. Acesta are de gând să renunțe la circa 2.400 de angajați din Franța, printr-o schemă de plecări voluntare. Carrefour este în Franța cel mai mare angajator al sectorului privat, având în vedere că 115.000 dintre cei 384.000 din întreaga lume, lucrează aici.
Lanțul enorm de hipermarketuri își propune să vândă 273 de foste magazine Dia și să facă hipermarketurile din Franța ceva mai mici. În plus, aceștia vor să vândă mult mai multe produse organice, având ca obiectiv până în anul 2022 să tripleze vânzările pe acest sector, la cinci miliarde de euro, potrivit Agerpres.
De asemenea, Carrefour va grăbi dezvoltarea online pentru a reuși să obțină în Franța o cotă de piață de 20% a vânzărilor alimentare online și pe lângă asta, își propune să inaugureze în marile orașe cel puțin 2.000 de magazine de proximitate, în următorii ani. Până în anul 2022, investițiile în comerțul electronic vor atinge 2,8 miliade de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.
După ce și-au luat măsurile de reorganizare, lanțul de hipermarketuri își dorește să facă economii de două miliarde de euro anual, până în 2020.
În țara noastră, lanțul de magazine Carrefour are 303 magazine, dintre care 32 sunt hipermartketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online.
Sursa: capital.ro