Bicicletele electronice, fructele de pădure congelate și camerele de securitate au fost adăugate la lista de bunuri și servicii urmărite pentru a calcula inflația în Marea Britanie, în cadrul unor modificări care reflectă popularitatea noilor tehnologii și creșterea preocupării pentru mediu.
În actualizarea anuală a coșului de bunuri și servicii utilizat pentru a urmări inflația, Oficiul Național de Statistică a adăugat 26 de articole noi și a eliminat 16 din cele peste 700 pe care le selectează ca fiind reprezentative pentru ceea ce consumatorii își cheltuiesc de obicei banii.
În ultimii trei ani, articole legate de pandemie, cum ar fi dezinfectanții pentru mâini, au fost adăugate în coș, dar anul acesta impactul Covid-19 „s-a estompat”, potrivit ONS.
DVD-urile care nu sunt filme au ieșit din colecție, reflectând creșterea serviciilor de streaming. De asemenea, au fost scoase și CD-urile non-carte și camerele digitale. Mike Hardie, director adjunct al ONS pentru transformarea prețurilor, a declarat că eliminarea reflectă „modul în care majoritatea dintre noi ascultă muzică și fac fotografii direct de pe telefoanele noastre în zilele noastre”.
În schimb, soneri video și camere de securitate au fost adăugate la coș, împreună cu bare de sunet și accesorii pentru jocuri de calculator.
Hardie a adăugat că, având în vedere că mulți oameni caută să își reducă impactul asupra mediului, au fost adăugate și bicicletele electronice, reflectând creșterea popularității acestora în ultimii ani.
Schimbările au arătat, de asemenea, transformări în preferințele alimentare. Pentru prima dată au fost introduse fructe de pădure congelate, parțial o reflectare a popularității smoothie-urilor făcute în casă. De asemenea, au fost adăugate produse tartinabile fără lactate, extinzând gama de produse „fără de”, captând numărul tot mai mare de persoane care trec la o dietă vegană.
Cu toate acestea, merele de gătit au fost scoase din coș, deoarece puține magazine le stochează acum. Alcopops, băuturi cu conținut scăzut de alcool și de obicei viu colorate, au dispărut, de asemenea, împreună cu pachetele de 20 de țigări super king-size.
Myron Jobson, analist senior de finanțe personale la platforma online Interactive Investor, a declarat că cel mai recent coș de inflație reflectă o piață „care este din ce în ce mai pricepută din punct de vedere tehnologic și mai conștientă de sănătate”.
ONS introduce, de asemenea, o nouă sursă de date pentru tarifele feroviare, renunțând la indicele autorității de reglementare Office for Rail and Road. În schimb, va utiliza punctele de preț 30mn furnizate de organismul industriei feroviare Rail Delivery Group. Potrivit agenției de statistică, acest lucru va oferi „o granularitate mult mai mare și o mai bună înțelegere a modului în care se schimbă prețurile la transportul feroviar”.
Schimbarea face parte dintr-o transformare mai amplă în calcularea prețurilor de către ONS. În anii următori, acesta se va baza mai puțin pe colectarea prețurilor bunurilor fizice și va utiliza în schimb informații și informații despre prețuri din surse care includ scanerele din supermarketuri și site-urile web ale comercianților cu amănuntul.
Sursa – www.ft.com