Zeci de mii de lucrători din domeniul finanțelor ar putea fi scutiți de regulile de după criză care îi fac responsabili personal pentru eșecurile de sub supravegherea lor, în timp ce guvernul britanic continuă planurile de a stimula competitivitatea City of London.
Guvernul a promis să revizuiască vechiul sistem – cunoscut sub numele de Senior Managers & Certification Regime – ca parte a reformelor de la Edinburgh, care sunt concepute pentru a elibera City de reglementările prea împovărătoare în urma Brexit.
Trezoreria și-a reiterat angajamentul față de reforme, chiar și în condițiile în care eșecul recent al Credit Suisse și al câtorva bănci americane a declanșat o nouă examinare a riscurilor din sectorul financiar.
O persoană familiarizată cu gândirea Trezoreriei a declarat pentru Financial Times că revizuirea responsabilității ar putea duce la excluderea a zeci de mii de persoane din regim, care acoperă în prezent aproximativ 190.000 de persoane.
Marea Britanie consideră că acest lucru ar stimula competitivitatea în raport cu alte centre financiare ale căror programe de responsabilizare acoperă o proporție mai mică din forța de muncă.
Regimul britanic ar putea, de asemenea, să acorde „mai mult credit” experienței persoanelor la nivel internațional atunci când evaluează adecvarea acestora pentru roluri similare în Regatul Unit, a adăugat persoana în cauză, oferind ca exemplu un trader care a fost deja aprobat de autoritățile de reglementare germane și care dorea să îndeplinească un rol similar în Londra.
Trezoreria speră că ambele măsuri ar răspunde preocupărilor șefilor din industria financiară, care se înțelege că au spus oficialilor că regimul actual este o barieră mai mare în atragerea de talente în Marea Britanie decât procesul de obținere a vizelor pentru cetățenii străini, în parte pentru că regimul este atât de oneros și în parte pentru că durează atât de mult timp pentru a trece solicitanții prin el.
„Testul de aptitudine și adecvare pentru managerii de rang înalt este aici pentru a rămâne – criza financiară globală din 2008 ne-a învățat că aceștia trebuie să fie trași la răspundere pentru acțiunile lor”, a declarat ministrul City, Andrew Griffith, pentru Financial Times. „Dar vrem să ne asigurăm că este folosit în mod proporțional pentru a evita efectele neintenționate, cum ar fi încetinirea recrutării celor mai bune talente la nivel global”.
Trezoreria a făcut aluzie la gândirea sa într-o cerere de dovezi în această săptămână. Acesta a cerut firmelor să-și exprime opiniile cu privire la modul în care SMCR are un impact asupra competitivității Regatului Unit și să sugereze „alte regimuri” din care guvernul ar putea învăța.
Banca Angliei și Autoritatea de Conduită Financiară au publicat săptămâna trecută, separat, un document care arată că regimul din Marea Britanie este mai extins decât cele în vigoare în alte jurisdicții, inclusiv Singapore, Australia, Malaezia și Irlanda.
Richard Burger, partener la firma de avocatură WilmerHale, a declarat că industria ar „saluta foarte mult” orice restrângere a regimului, care impune firmelor să evalueze anual, prin certificare, aptitudinea și corectitudinea a aproximativ 120.000 de angajați mai tineri. De asemenea, acestea trebuie să propună persoane ale căror decizii au un impact semnificativ asupra riscului firmelor lor pentru o verificare prealabilă de către autoritățile de reglementare în cadrul regimului pentru cadrele superioare, care acoperă aproximativ 68.000 de persoane.
„Dacă vă uitați în alte jurisdicții … nu pare să fi fost în detrimentul lor în ceea ce privește sistemul lor de servicii financiare și economia lor să aibă o funcționalitate și un domeniu de aplicare mai restrânse”, a spus Burger. El a adăugat că restrângerea regimului ar putea reduce blocajele de la FCA, care a fost criticată pentru timpul îndelungat de care are nevoie pentru a aproba cererile.
Cu toate acestea, Simon Morris, Partener de servicii financiare la firma de avocatură CMS, a declarat că ar fi „retrograd” să se elimine personalul de nivel inferior din regim, deoarece absența urmăririlor penale în cadrul modelului actual „demonstrează că firmele și managerii lor fac lucrurile corect”.
„Comparațiile de peste mări nu vor ajuta neapărat”, a adăugat Morris. „Puține alte țări au un sector financiar atât de disproporționat de mare și de important. Și merită să ne amintim unde se prăbușesc băncile în prezent. Standardele eficiente din Marea Britanie nu ar trebui să fie compromise pentru câștiguri politice pe termen scurt.”
Cererea de dovezi a Trezoreriei se desfășoară până la 1 iunie, la fel ca și o consultare separată a industriei, care este condusă de FCA și Banca Angliei.
Sursa – www.ft.com