Acțiunile Tupperware Brands Corp. au scăzut luni cu 45%, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, după ce producătorul de bunuri de depozitare a alimentelor a emis un avertisment de faliment vineri târziu, spunând că a angajat consilieri financiari pentru a ajuta la gestionarea provocărilor sale pe termen scurt.
Vestea este doar cea mai recentă lovitură pentru compania
TUP,
-46.90%,
ale cărei produse au fost cândva un element fix în casele americane, devenite populare în anii 1950 de către mamele casnice care se adunau la petreceri speciale pentru a prezenta linia de produse prietenilor și familiei.
Site-ul web al companiei se deschide pe o imagine din serialul Amazon Prime „The Marvelous Mrs. Maisel”, cu personajul principal care își găzduiește propria petrecere și le arată prietenilor o linie de epocă în culori pastelate.
Acest model de vânzare directă nu mai este la modă în SUA, deși are tracțiune pe piețe precum Indonezia, unde femeile au oportunități limitate de câștig, dar se adună adesea pentru a mânca și a bea.
Din arhivă: Nu veți crede ce spune Tupperware este o provocare cheie
Compania se luptă de ani de zile pentru a-și păstra forța de vânzare, care a fost în scădere datorită proliferării altor oportunități de gig-economie în întreaga lume.
În martie, compania le-a spus analiștilor, în cadrul apelului său privind câștigurile din al patrulea trimestru, că forța de vânzări a scăzut cu 18% anul trecut.
Aceasta nu a fost nici măcar cea mai proastă veste din acel apel, deoarece Tupperware a avertizat în comunicatul său de câștig că a identificat deficiențe în controlul intern asupra raportării financiare și că se așteaptă să retrateze datele financiare anterioare.
Vineri, a declarat că, odată ce își va finaliza raportul anual 10-K, care este acum întârziat, că cifrele anunțate în martie vor fi semnificativ diferite de cifrele retratate. Se așteaptă să depună 10-K la Comisia pentru valori mobiliare și burse în următoarele 30 de zile.
Apoi, există problema poverii datoriilor companiei, care a dus la eforturi repetate de a stoarce concesii de la creditorii bancari pentru a putea rămâne în conformitate cu clauzele financiare.
Vezi acum: Acțiunile Tupperware se prăbușesc după ce compania avertizează că povara datoriei sale ar putea să o forțeze să iasă din afaceri
Din cauza „provocărilor economice interne și externe ale afacerii, împreună cu nivelurile și costurile crescute ale împrumuturilor în cadrul facilității sale de credit, compania prevede în prezent că, dacă nu poate obține resurse de capital adecvate sau modificări ale acordului său de credit, este posibil să nu aibă lichidități adecvate pe termen scurt”, a declarat vineri compania.
Directorul executiv Miguel Fernandez a declarat că Tupperware a pornit într-o călătorie pentru a-și schimba operațiunile și pentru a aborda pozițiile sale de capital și de lichiditate.
Compania este în căutarea unei finanțări suplimentare și își discută opțiunile cu potențiali investitori sau parteneri financiari. De asemenea, Tupperware își revizuiește portofoliul imobiliar în vederea unor potențiale vânzări sau tranzacții de lease-back, a declarat acesta.
În cadrul apelului său de câștiguri pentru al treilea trimestru din noiembrie, Fernandez a recunoscut că unele dintre problemele companiei sunt din cauza sa. „Mediul macroeconomic global continuă să fie provocator, iar noi nu executăm la nivel intern la un nivel sau la o consistență pe care credem că ar trebui să o avem”, a spus el analiștilor în timpul apelului, potrivit unei transcrieri FactSet.
O provocare cheie este conectarea cu consumatorii mai tineri, care este puțin probabil să participe la petreceri Tupperware. Compania a început să își vândă produsele la 1.900 Target
TGT,
+0.96%
magazine din SUA la începutul celui de-al treilea trimestru, ca parte a unei strategii de reducere a dependenței sale de vânzarea directă.
Dar aceste vânzări au reprezentat doar 1% din vânzările totale în al patrulea trimestru, ceea ce sugerează că strategia nu a câștigat tracțiune.
O provocare cu care se confruntă Tupperware este prețul. Amazon
AMZN,
-1.16%
și alți comercianți cu amănuntul, cum ar fi magazinele de dolari, oferă recipiente de depozitare a alimentelor mult mai ieftine. În plus, americanii fac din ce în ce mai multe cumpărături online.
Acțiunile Tupperware au scăzut cu 98% în ultimele 12 luni, în timp ce S&P 500
SPX,
-0.56%
a scăzut cu 9%.
De asemenea, din arhive: Credeți că doamna Avon este americană? Gândiți-vă din nou
Sursa – www.marketwatch.com