Tupperware este cel mai bine cunoscut pentru recipientele din plastic reutilizabile care pot încuraja utilizatorii să păstreze mâncarea mult timp după ce ar fi trebuit să o arunce. Acționarii companiei știu cum se simte acest lucru. Aceștia – la fel ca mulți investitori în nebunii din epoca pandemiilor – au învățat o lecție dureroasă despre limitele propriei lor previziuni.
Vineri, Tupperware a anunțat că a angajat consilieri financiari pe fondul unei crize de numerar. Statutul său ca afacere viabilă, sau „preocupare continuă”, este pus sub semnul întrebării. Acțiunile Tupperware au scăzut la o capitalizare de piață de mai puțin de 100 de milioane de dolari, comparativ cu o datorie de peste 700 de milioane de dolari.
În 2023, compania a înregistrat venituri de 1,7 miliarde de dolari, față de 2,7 miliarde de dolari în urmă cu un deceniu. Declinul său a fost inexorabil, cu excepția câtorva trimestre rătăcite în 2020 și 2021.
Pandemia a stimulat gătitul și mâncatul la domiciliu. Vânzările s-au redresat. Capitalizarea bursieră a Tupperware a urcat la mai mult de 1 miliard de dolari la sfârșitul anului 2020, pe baza credinței că cererea de recipiente de plastic de marcă va fi susținută. Lex a prezis, pe bună dreptate, că nebunia va fi de scurtă durată.
Earl Tupper a fondat afacerea în 1946. Aceasta a prosperat datorită așa-numitelor „petreceri Tupperware”, la care grupuri de femei din cartier socializau și cumpărau recipiente. Compania se bazează în continuare pe vânzarea directă de către sute de mii de distribuitori și vânzători independenți. Acest lucru pare anacronic în era digitală.
Înainte de pandemie, compania a finalizat un schimb de datorii care a redus principalul pe care îl datora. În 2022, Tupperware a înregistrat un ebitda de doar 124 de milioane de dolari, ceea ce implică un raport datorie totală la ebitda de aproape șase ori. Compania pare să se îndrepte spre o restructurare finală în care creditorii ar deveni proprietarii unui pachet Tupperware mai subțire.
Nebuniile de investiții din epoca pandemiei au inclus, de asemenea, Peloton, Zoom și Domino’s Pizza. Unii investitori au un obicei prost de „prejudecată de recurență”, extrapolând tendințele pe termen lung din fluctuațiile pe termen scurt. Ei ar trebui să se aprovizioneze cu Tupperware pentru a păstra această realizare proaspătă, chiar și atunci când mâncarea lor nu este.
Sursa – www.ft.com