Firma de capital privat KKR a achiziționat o participație de 29% în FGS Global, marcând cea mai recentă investiție a unui grup de buyout în sectorul de nișă al comunicării axat pe furnizarea de consultanță strategică și de criză pentru corporații și directori.
Investiția minoritară evaluează compania de comunicare financiară susținută de WPP la aproximativ 1,43 miliarde de dolari, confirmând un raport anterior al Financial Times.
În urma investiției, WPP va rămâne acționarul majoritar al FGS, a anunțat grupul de publicitate, ceea ce îi va permite să continue să consolideze conturile grupului. Acționarul FGS, Golden Gate Capital, va vinde întreaga sa participație de 6-7% în cadrul tranzacției.
„Angajamentul părților interesate este o problemă de consiliu de administrație și astăzi stabilim un parteneriat strategic puternic între WPP și KKR pentru a sprijini FGS Global”, a declarat Philipp Freise, codirector al KKR pentru capital privat european.
FGS a fost formată în ultimii ani prin fuziunea a trei companii de comunicare și lobby controlate de WPP listate în Marea Britanie. Aceste grupuri – Finsbury cu sediul la Londra, Hering Schuppener cu sediul la Frankfurt și Glover Park Group cu sediul la Washington, DC – au convenit să fuzioneze în 2020.
Trioul a cumpărat Sard Verbinnen, cu sediul în SUA, un an mai târziu, pentru a-și lua cei mai mari concurenți. Printre rivalii lui FGS se numără FTI Consulting, listată în SUA, precum și Teneo, companie privată, controlată de compania de capital privat CVC, și Brunswick Group, care a primit, de asemenea, investiții externe.
FGS este condusă de președintele său, Roland Rudd, un britanic care a fondat Finsbury în 1994, și de directorul executiv Alexander Geiser, un germano-canadian care s-a alăturat echipei Hering Schuppener în 1998. Are 1.300 de angajați și aproximativ 200 de parteneri.
Conducerea superioară a firmei și partenerii dețineau anterior aproximativ 36% din companie și se așteptau să vândă aproape jumătate din participația lor colectivă. Tranzacția evaluează FGS la aproximativ 15 ori profitul din acest an înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare.
În conformitate cu termenii grupării grupurilor, FGS urmărea o ofertă publică inițială până în 2024. Investiția de la KKR este probabil să amâne acest obiectiv.
La nivel global, FGS și-a depășit concurenții ca lider în domeniul relațiilor publice anul trecut pentru fuziuni și achiziții pe baza volumului și valorii tranzacțiilor, oferind consultanță în 322 de tranzacții cu o valoare totală de peste 657 miliarde de dolari în 2022, potrivit Mergermarket.
Printre cei mai mari clienți ai FGS se numără EY, UnitedHealth, Bayer și SoftBank. KKR a fost un client de lungă durată al FGS.
Această tranzacție are loc în contextul unui recent atac de consolidare în industria comunicațiilor financiare.
Teneo, deținută de CVC, a achiziționat rivalul său mai mic din Marea Britanie, Tulchan, pentru mai mult de 65 de milioane de lire sterline la începutul acestui an. Compania americană de afaceri publice APCO Worldwide a achiziționat luna trecută compania de comunicare financiară Camarco cu sediul la Londra, într-o tranzacție în valoare de aproximativ 20 de milioane de lire sterline.
Compania americană KKR, cotată la bursă, a declarat săptămâna trecută că a închis cel mai mare fond european al său și a strâns 8 miliarde de dolari. Acest nou vehicul va furniza finanțare pentru această tranzacție.
Acțiunile WPP s-au tranzacționat cu aproximativ 6% în ultimul an, subperformând colegilor chiar dacă grupul sfidează temerile legate de o încetinire a activității de publicitate.
Tranzacția ar trebui să se încheie înainte de sfârșitul celui de-al treilea trimestru al acestui an.
Sursa – www.ft.com