AP Møller-Maersk a avertizat cu privire la un „mediu de afaceri radical schimbat”, în timp ce profiturile s-au prăbușit la a doua cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume, din cauza unei scăderi puternice a cererii și a tarifelor de transport.
Grupul danez de transport maritim și logistică a depășit așteptările analiștilor în primul trimestru, dar a avertizat că profiturile pentru restul anului vor fi mai slabe, chiar dacă a prognozat că cererea se va îmbunătăți în a doua jumătate a anului.
„Am obținut o performanță financiară solidă pe o piață dificilă, cu o cerere mai mică cauzată de o destocare continuă. Vizibilitatea rămâne scăzută pentru restul anului”, a declarat directorul general Vincent Clerc.
Transportul maritim de containere a trecut printr-un boom extraordinar după primul val al pandemiei Covid-19 în 2020, industria câștigând mai mulți bani în trei ani decât în cele șase decenii anterioare.
Dar companii precum Maersk și liderul de piață Mediterranean Shipping Company sunt pregătite pentru un 2023 dificil, deoarece întreprinderile își reduc stocurile și tarifele de transport scad de la niveluri record.
Profitul operațional la Maersk a scăzut cu mai mult de două treimi la 2,3 miliarde de dolari în primul trimestru, comparativ cu anul precedent, dar a fost peste așteptările analiștilor de 2 miliarde de dolari. Veniturile au scăzut cu un sfert, la 14,2 miliarde de dolari.
Maersk și-a menținut orientarea pentru întregul an de 2 miliarde de dolari – 5 miliarde de dolari de profit operațional, dar a declarat că primul trimestru va fi probabil cel mai puternic din acest an.
Cu toate acestea, compania se așteaptă ca corecția stocurilor să se încheie până la sfârșitul primului semestru și ca volumele să se ridice în ultimele șase luni ale anului.
Volumele din activitatea sa principală de transport maritim au scăzut cu 9,4% în primele trei luni ale anului, în timp ce tarifele de transport au scăzut cu 37%. Veniturile în domeniul maritim au scăzut cu mai mult de o treime la 9,9 miliarde de dolari, în timp ce profiturile operaționale s-au prăbușit cu aproape trei sferturi la 2 miliarde de dolari.
Maersk a declarat că se așteaptă ca creșterea economică să fie „atenuată”, iar piața containerelor – un indicator pentru comerțul global – să se contracte cel mai probabil.
„Pe măsură ce ne adaptăm la un mediu de afaceri radical schimbat, continuăm să ne sprijinim clienții în abordarea provocărilor legate de lanțul de aprovizionare”, a declarat Clerc. „Suntem încântați să observăm că clienții continuă să aprecieze soluțiile logistice integrate și parteneriatul strâns pe care îl oferim.”
Sursa – www.ft.com