Una din cinci companii din Marea Britanie a fost victima unei fraude între 2018 și 2020, dar majoritatea nu a raportat-o la poliție, potrivit unui amplu sondaj guvernamental efectuat în rândul a mii de întreprinderi.
Raportul Ministerului de Interne, care a fost scris în 2020, dar publicat abia săptămâna trecută, a examinat incidentele de fraudă experimentate de companii din șapte sectoare de afaceri care acoperă 20% din întreaga industrie în cei trei ani până în 2020.
În această perioadă, numărul de incidente frauduloase per companie a variat de la un minim de unul la un maxim de 5.000 pentru un grup din sectorul comerțului cu ridicata și cu amănuntul, iar costul mediu per afacere a fost de aproximativ 16.000 de lire sterline.
„În toate sectoarele de afaceri (intervievate), rata de incidență pentru orice fraudă în cei 3 ani înainte de interviu a fost de aproximativ 3.917 incidente la 1.000 de întreprinderi, ceea ce sugerează niveluri ridicate de victimizare repetată”, a declarat Ministerul de Interne.
Home Office a extrapolat datele pentru a concluziona că toate companiile din cele șapte sectoare – inclusiv comerțul cu amănuntul, construcțiile și serviciile financiare – ar fi suferit aproximativ 4,5mn de incidente de fraudă între 2018 și 2023.
Sondajul privind criminalitatea economică a constatat o subraportare substanțială din partea companiilor, doar 32% dintre acestea raportând cea mai recentă experiență de fraudă la poliție și doar 25% la Action Fraud, serviciul național de raportare a fraudelor.
Frauda împotriva persoanelor fizice este acum cea mai frecventă infracțiune din Marea Britanie, cu 3,7 milioane de incidente înregistrate în cele 12 luni până în septembrie anul trecut.
Ministerul de Interne a declarat că a efectuat sondajul în rândul companiilor deoarece „se știe mai puțin despre amploarea fraudei împotriva întreprinderilor”, deoarece atât de multe infracțiuni financiare nu sunt raportate.
Deși a avut loc în 2020, sondajul a fost publicat abia miercurea trecută, în aceeași zi în care Ministerul de Interne a publicat o nouă strategie privind frauda.
Emily Thornberry, procurorul general din umbră, i-a scris ministrului de interne Suella Braverman pentru a întreba de ce strategia nu a inclus date privind valoarea pierderilor companiilor cauzate de fraudă și sutele de mii de fraude de afaceri care nu sunt înregistrate de poliție.
Într-o scrisoare văzută de Financial Times, Thornberry a declarat că decizia de a exclude astfel de cifre semnificative din strategia privind frauda a fost „inexplicabilă și nejustificată”. Ea a adăugat că acestea ar fi fost chiar mai mari dacă sondajul ar fi inclus toate celelalte industrii și nu ar fi „stat într-un sertar timp de trei ani”.
În 2017, un „Indicator anual al fraudei” independent, realizat de companii private și de cadre universitare, a estimat că pierderile anuale ale Regatului Unit din cauza fraudei au fost de până la 190 de miliarde de lire sterline, din care 140 de miliarde de lire sterline au fost suferite de sectorul privat – în principal prin fraude în domeniul achizițiilor publice și fraude în domeniul salarizării.
Thornberry a declarat că a fost „uimitor” faptul că strategia de fraudă de săptămâna trecută, de 22.000 de cuvinte, nu a menționat nici fraudele în domeniul achizițiilor publice, nici cele legate de salarizare.
„Este de conceput că … decizia a fost luată – în mod conștient sau nu – de a minimiza sau de a ignora în mod direct infracțiunile și pierderile suferite de întreprinderi, pentru a se concentra mai mult asupra impactului fraudei asupra publicului larg”, a spus ea.
Ministerul de Interne a declarat că a fost „absolut angajat să reprime escrocheriile” și că a continuat „să lucreze intens cu partenerii din cadrul guvernului, aplicarea legii și industrie pentru a proteja publicul și întreprinderile de fraudă”.
Persoanele care au cunoștință de cercetare au declarat că, deoarece sondajul nu a fost un sondaj prin sondaj de eșantionare, nu a fost folosit pentru a crea o estimare națională a costului total al fraudei pentru întreprinderi. Aceștia au adăugat că există planuri pentru un sondaj de monitorizare în cursul anului viitor, care va acoperi toate sectoarele.
Separat, cercetarea efectuată joi de organismul de comerț UK Finance a arătat că aproape toate fraudele de plată push autorizate, în care victimele sunt păcălite să transfere bani în conturi ai căror proprietari nu sunt cei care pretind a fi, își au originea fie online, fie prin telefon.
Propunerile care ar fi obligat companiile Big Tech și de telecomunicații să despăgubească victimele au fost diluate înainte de publicarea strategiei de combatere a fraudei, după ce în guvern au fost exprimate îngrijorări cu privire la impactul asupra sectoarelor.
David Postings, directorul executiv al UK Finance, a declarat că firmele de tehnologie „ar trebui într-adevăr să pună mâna în buzunar (pentru a contribui la stoparea fraudei), mai ales că profită de pe urma acesteia”.
Antony Walker, director executiv adjunct al techUK, care vorbește în numele sectorului tehnologic, a declarat că societățile „iau deja o gamă largă de măsuri active pentru a preveni frauda” și că vor colabora cu alții pentru a pune în aplicare strategia de combatere a fraudei.
Sursa – www.ft.com