Aproape trei sferturi (73%) dintre companii acordă prioritate inteligenței artificiale față de toate celelalte investiții digitale și cu accent imediat pe îmbunătățirea rezilienței operaționale într-un mediu fără precedent, potrivit unui studiu realizat de Accenture.
Raportul, Reinventing Enterprise Operations, a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică IA pentru a aborda aspecte ale rezilienței operaționale, care se referă de la capacitățile bazate pe date, cum ar fi finanțele (89%) și lanțul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu IA generativă.
Constatările au evaluat organizațiile prin șase măsuri de maturitate operațională: AI, date, procese, talente, colaborare și experiențe ale părților interesate. Deși doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate fronturile, cele care au reușit au obținut în medie marje operaționale de 1,4 ori mai mari decât cele ale colegilor, conducând în același timp la o inovare cu 42% mai rapidă, o sustenabilitate mai bună cu 34% și scoruri de satisfacție cu 30% mai mari.
„Toți directorii executivi se află sub presiunea de a digitaliza mai repede, de a pune mai multă reziliență în afaceri și de a găsi noi căi de creștere”, a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations. „Investițiile corecte în tehnologie, în paralel cu avansarea talentelor, a datelor și a proceselor, este ceea ce conduce la o nouă frontieră a performanței.”
Cu o strategie de talente care reflectă datele și maturitatea digitală, întreprinderile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat formarea și competențele specializate pentru a răspunde nevoilor de talente. Acest lucru a fost confirmat și de investițiile care se fac în noi modalități de lucru (citate de 94%) și de cei 90% dintre respondenții (COO, CIO, CHRO) care intenționează să crească talentele specializate și tehnice în următorii trei ani.
Pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să întreprindă aceste cinci acțiuni pentru a evolua operațiunile și a atinge o nouă frontieră a performanței:
Umanizarea experiențelor AI: explorați noi cazuri de utilizare pentru a îmbunătăți rezultatele legate de experiență și pentru a simplifica relațiile cu angajații și clienții.
Decizie în materie de date: definiți o strategie clară care să reglementeze modul în care sunt create, colectate și îmbogățite datele, încurajând dezbaterile și eliminând prejudecățile pentru a capta cele mai eficiente informații care să ghideze procesul decizional.
Inovarea proceselor: vizualizați procesele „așa cum sunt”, aplicați informații bazate pe inteligență artificială pentru a descoperi noi eficiențe, simulând în același timp schimbări de scenarii pentru a optimiza îmbunătățirile proceselor de afaceri.
Forța de muncă agilă: creați agilitate în cadrul strategiei privind forța de muncă; împuterniciți angajații cu o alegere de instrumente tehnologice pentru a răspunde nevoilor.
Adoptați o abordare de 360°: conduceți crearea de valoare în mod holistic, construind-o de la zero și în toate funcțiile, utilizând perspective bazate pe date, de la clienți, angajați și alți parteneri din ecosistem.
Alina Grigoraș, redactor-șef
Sunt redactor-șef la Jurnalul Românesc de aproape 7 ani și în redacția de știri în limba română și engleză de peste 20 de ani, mai ales în redacția rubricilor Politică și Societate.
Am absolvit jurnalismul în anul 2000, lucrând de atunci ca redactor de presă scrisă. Corespondent de presă scrisă și radio în timpul facultății. Diplomă de licență în jurnalism și master în publicitate.
Expertiza atât în presa scrisă, cât și în cea online mi-a permis să învăț ambele laturi ale conținutului și încă învăț și mă perfecționez…
Sunt un fin observator al realității, favorizând o comunicare interpersonală puternică, mă definesc mai degrabă ca un coleg decât ca un șef și sunt un fan al brainstormingului și al muncii în echipă.
Pasionat de lectură, scris, povestit, psihologie și călătorii. Autor publicat
(cartea pentru copii „Scufia cu Vise”, publicată în 2014).
Sursa – www.romaniajournal.ro