Produsele românești din gama de uz zilnic se bucură de o conexiune emoțională de durată cu consumatorii. Numeroase campanii și „recomandări” încurajează consumul de produse locale, pentru a susține micii producători și a contribui la dezvoltarea economiei locale. Considerentele de mediu sunt, de asemenea, un motiv puternic pentru a cumpăra ceea ce este produs „mai aproape de casă”, deoarece transportul pe distanțe mai scurte înseamnă și un volum redus de gaze cu efect de seră emise în atmosferă.
Dar ce înseamnă mărcile românești? Ne referim în primul rând la mărcile cu tradiție, care reprezintă o istorie impresionantă, o lecție de rezistență în vremuri dificile, de inovare continuă, de creștere constantă a exigențelor față de propriile produse, de înflorire, de succes și, de ce nu , de mândrie.
Dar „românești” sunt și mărcile produse în România, cele care, chiar dacă nu au nume cu iz românesc, sunt de fapt produse fabricate în țara noastră, cu ingrediente și forță de muncă locală, cu mult suflet și entuziasm românesc. Sunt acele branduri internaționale care, prin angajamentul și devotamentul lor față de ecosistemul economic și social din România, dobândesc „cetățenie română” și care s-au impus pe piața locală nu doar prin calitate excepțională, ci și prin dorința de a aparține locului, de a deveni români.
Calitatea de a fi fabricat în România poate fi un avantaj competitiv al produsului, deoarece îi adaugă valoare. Consumatorii preferă produsele românești. Dar câți dintre ei sunt conștienți de faptul că o mare parte din mărcile internaționale au o „componentă” românească. Încă persistă erori de percepție cu privire la caracterul românesc al unor produse fabricate pe plan local, dar care nu au o denumire comercială locală. „Branduri cu Buletin de România”, cel mai nou concept de eveniment al brandului Piața vine să sublinieze acest aspect cu povești adevărate, lecții valoroase și multă inspirație. Vom descoperi împreună poveștile necunoscute ale brandurilor cu rădăcini românești, ale brandurilor cu cetățenie română dobândită și ale oamenilor care le animă, scoase la lumină de branduri românești autentice, cu istorie și tradiție.
Branduri cu Buletin de România este o conferință dedicată comunicării de brand pentru a capitaliza avantajul competitiv al produselor fabricate în România, un eveniment menit să consolideze legătura emoțională dintre brandurile românești, comunitatea B2B din FMCG și Food Retail și consumatori. Totodată, este o modalitate de a corecta erorile de percepție la nivelul unor consumatori cu privire la caracterul românesc al produselor fabricate local sub un brand internațional și o oportunitate de a cultiva imaginea companiilor care își asumă dezvoltarea de branduri locale și care au un angajament solid față de comunitățile locale și economia națională.
Sursa – www.thediplomat.ro