Netflix a purtat discuții cu grupurile de telecomunicații din Marea Britanie care transportă serviciul grupului de streaming înainte de o măsură drastică privind partajarea conturilor, așteptată la sfârșitul acestei luni.
Grupul american, care a declarat că utilizarea gratuită a platformei sale a afectat capacitatea sa de a investi în noi televiziuni și filme, intenționează să înceapă să avertizeze clienții cu privire la încălcările de partajare a conturilor în următoarele săptămâni, potrivit unor persoane familiare cu situația.
Grupurile de telecomunicații care utilizează Netflix ca parte a pachetului de conținut TV au avut întâlniri în ultima săptămână cu privire la avertismentele planificate, au declarat persoane familiare cu discuțiile. Companii precum Sky, BT, Virgin Media și TalkTalk oferă Netflix ca parte a ofertelor de pachete de oferte de bandă largă și conținut TV.
Dar cei apropiați de discuții au spus că există riscul unor plângeri din partea unor abonați, mulți dintre aceștia obișnuindu-se să împărtășească detaliile contului lor cu familia și prietenii, activitate la care compania a închis ochii anterior. O persoană a descris-o ca fiind un „partener bun” pentru grupurile care oferă serviciul ca parte a abonamentelor lor.
Este probabil ca centrele de apel ale companiilor de telecomunicații să răspundă la întrebări și reclamații odată ce planurile vor fi promulgate, potrivit unei persoane familiarizate cu această problemă, ceea ce a însemnat că acestea au avut nevoie de o cooperare strânsă cu Netflix.
Compania a încercat să se asigure că partenerii săi au fost informați cu privire la planurile sale pe măsură ce acestea progresau în ultimele luni, a adăugat o persoană apropiată discuțiilor.
Odată ce va începe reprimarea partajării conturilor, clienții vor fi încurajați să stabilească o locație principală care va însemna că oricine care locuiește în gospodăria lor poate folosi contul lor Netflix, potrivit persoanelor.
Dacă se constată că contul este utilizat în afara acelei locații primare, titularul contului va primi un e-mail cu privire la utilizarea suplimentară, cu „interstiții” legate de această chestiune inserate la începutul programelor.
Avertismentele vor fi lansate pe majoritatea piețelor sale majore, inclusiv în SUA și Marea Britanie, într-o mișcare menită să împiedice neabonații să folosească liber parolele clienților și, în schimb, să îi transforme pe aceștia în clienți plătitori.
În aprilie, Netflix a estimat că peste 100 de milioane de gospodării din întreaga lume au partajat conturile cu alți utilizatori.
Compania a fost forțată să amâne lansarea planificată a măsurilor sale de combatere a partajării conturilor din primul până în al doilea trimestru al anului.
După ce în primul trimestru au fost aplicate măsuri de reprimare în Canada, Noua Zeelandă, Spania și Portugalia, Netflix a declarat într-o scrisoare adresată acționarilor că noul său serviciu de „partajare plătită” – în care clienții își împart contul cu persoane din afara gospodăriei lor în schimbul unei taxe – a dus la o „reacție de anulare” care a dus la o creștere mai mică a numărului de membri.
Dar Netflix a spus că, după scăderea inițială, abonații au început în curând să adauge conturi de „membru suplimentar”, sporind veniturile și convingând conducerea că a luat „abordarea corectă”.
În Canada, baza de abonați plătiți a fost acum mai mare decât înainte de lansarea serviciului de partajare plătită, a declarat compania.
Serviciul de streaming încearcă să îmbunătățească profitabilitatea în fața concurenței în creștere din partea rivalilor precum Disney și Apple. Netflix a refuzat să comenteze.
Sursa – www.ft.com