Ford a încheiat un acord pentru a le oferi șoferilor săi acces la 12.000 de stații de încărcare rapidă din rețeaua Tesla, în încercarea de a combate anxietatea legată de autonomie care ar putea descuraja cumpărătorii de mașini să cumpere unul dintre vehiculele sale electrice.
Acordul mai mult decât dublează numărul de stații de încărcare rapidă din rețeaua de încărcare nord-americană a Ford. Proprietarii Ford vor primi acces în primăvara anului viitor prin intermediul unui adaptor care convertește conectorii electrici din Superchargers de la Tesla pentru a fi utilizați în Mustang Mach-E sau în pick-up-urile F-150 Lightning de la Ford.
Directorul executiv al Ford, Jim Farley, a anunțat acordul alături de Elon Musk, patronul miliardar al Tesla, Twitter și SpaceX, în cadrul unui eveniment surpriză pe Twitter Spaces, funcția de live-stream audio a site-ului de socializare.
„Suntem foarte entuziasmați”, a spus Farley. „Ne accelerăm producția și credem că aceasta este o mișcare uriașă pentru industria noastră și pentru toți clienții electrici”.
Tesla plănuia deja să își deschidă parțial rețeaua de 45.000 de încărcătoare pentru toate modelele de mașini electrice până la sfârșitul anului 2024, la îndemnul Casei Albe și pentru a avea acces la subvenții de 7,5 miliarde de dolari. Producătorul de vehicule electrice va deschide cel puțin 7.500 de încărcătoare pentru șoferii oricărui model EV, inclusiv 3.500 de-a lungul autostrăzilor din SUA.
Administrația Biden dorește să facă 500.000 de încărcătoare în întreaga țară până în 2030, față de aproximativ 130.000 disponibile acum, în timp ce se grăbește să extindă adoptarea EV.
„Nu vrem ca rețeaua Tesla Supercharger să fie ca o grădină îngrădită”, a spus Musk.
Când a doua generație de EV-uri Ford va fi disponibilă în 2025, acestea vor fi construite cu același conector pe care Tesla îl folosește deja, eliminând necesitatea unui adaptor, a spus Farley. Adaptorul ar costa în „sute de dolari”, a spus Musk – nu „super scump”.
Distanțele mari parcurse în SUA au dus la „anxietatea de autonomie” în rândul șoferilor, care se tem că vor rămâne blocați departe de o stație de încărcare. Această teamă a determinat producătorii de automobile din SUA să facă presiuni pentru a obține baterii capabile să călătorească mai mult cu o singură încărcare, deși acest lucru, la rândul său, crește costul vehiculului. Vehiculele electrice costă deja mai mult decât cele comparabile cu motoare tradiționale.
Ford vede încărcătoarele rapide ca o modalitate de a ocoli problema.
„Industria noastră este obsedată de aceste baterii uriașe și cred că poate că nu este abordarea corectă”, a spus Farley. „Ar trebui să facem bateria cât mai mică posibil … dar să aibă o experiență de încărcare rapidă foarte bună combinată cu aceasta, astfel încât să nu trebuiască să conducem în jurul a 20.000 de dolari de baterie suplimentară.”
Musk și Farley au bătut câmpii, au făcut schimb de complimente și au exclamat despre dificultățile de construire a mașinilor în timpul transmisiunii în direct de 30 de minute care a atras peste 100.000 de ascultători. Șeful constructorului de automobile din Michigan a povestit cu părere de rău despre cum conducea în California cu copiii săi, având nevoie să-și încarce mașina și trecând pe lângă o stație Tesla după alta.
„Copiii mei se tot uitau la mine: „Există un alt Supercharger, poți opri acolo? Ce zici de pe I-5, tată?””, și-a amintit el. „Am spus: „Nu, trebuie să mergeți în spatele acestei alte clădiri””.
Sursa – www.ft.com