În prezent este un moment dificil pentru industria auto la nivel mondial, iar vânzările Dacia au reușit să înregistreze o performanță impresionantă în primul semestru din 2023, în ciuda faptului că Dacia a ajuns să coste o mică avere, având în vedere că aceasta era promovată, la început, contra sumei de 5.000 de euro.
În contextul auto, în trecut, Dacia era considerată drept cea mai accesibilă mașină. Chiar dacă aceasta nu mai costă doar 5.000 de euro, în continuare, succesul pare să fie unul garantat, în ciuda faptului că prețul mediu a ajuns la suma de 17.500 de euro. Mai mult, modelele Duster și Jogger ajung chiar și la prețul de 25.000 de euro.
Graţie unei creșteri de 24%, la 345.432 de mașini vândute, compania se apropie cu pași mari de pragul de 700.000 de unități, în ciuda provocărilor legate de lipsa componentelor. Anul record pentru Dacia a fost în 2019, când s-au vândut 736.000 de mașini, iar proiecțiile actuale arată că 2023 ar putea deveni un nou an de succes.
Astfel, Xavier Martinet, directorul de marketing vânzări & operațiuni Dacia, a fost încântat să împărtășească aceste cifre impresionante. Acesta a subliniat faptul că vânzările au crescut semnificativ în prima jumătate a anului, determinând compania să obțină o cotă de piață de 4,5% în Europa.
Cu toate acestea, pentru a doua jumătate a anului, comenzile nu sunt la fel de consistente, ca urmare a impactului la nivel global asupra pieței auto. Chiar și așa, Dacia are deja comenzi pentru următoarele trei luni și jumătate, indicând o continuare a evoluției pozitive.
Dacia nu mai este mașina de 5.000 de euro, acum costă o mică avere
Factor important care a contribuit la această creștere semnificativă a vânzărilor a fost accelerarea producției în toate cele trei uzine ale Daciei: Tanger, Casablanca și Mioveni. Martinet a dezvăluit că strategia Dacia se bazează pe producerea cu o mașină mai puțin decât cererea existentă pe piață.
Ca urmare a acestei strategii, uzinele din România și Maroc au fost forțate să producă la capacitate maximă, șase zile pe săptămână, în trei schimburi pe zi. Cu toate acestea, problema lipsei componentelor a rămas încă una majoră, având un impact asupra producției și aprovizionării, mai ales în ceea ce privește modelele precum Sandero sau hibridele.
În cadrul provocărilor pentru viitor, Dacia pregătește o lansare importantă în a doua jumătate a anului 2023 – cea de-a treia generație a modelului Duster. Cu încredere în potențialul acestui model, compania investește intens în dezvoltarea ei. Cu toate acestea, o schimbare semnificativă în strategia de vânzări a fost adusă la lumină de către Martinet.
În contextul dotărilor, designul mașinilor Dacia a devenit un element cheie pentru clienți, alături de prețul atractiv. Cu trei ani în urmă, echiparea era un factor determinant, însă astăzi, clienții aleg Dacia pentru designul său modern și plăcut ochiului. Această strategie a debutat cu modelul Sandero 3 și va fi continuată în viitoarele modele din 2024 și 2025. În plus, echiparea Extreme, care a devenit populară printre cumpărători, va rămâne în gamă și va fi disponibilă și pe noul Duster.
Aşadar, anul 2023 aduce cu sine provocări, inclusiv problemele logistice în anumite piețe, precum Franța sau Italia, Dacia se mândrește cu performanțele sale remarcabile în prima jumătate a anului. Cu o strategie axată pe design și calitate, compania este hotărâtă să continue pe drumul succesului și să depășească așteptările clienților, atât în Europa, cât și în alte regiuni ale lumii. Cu lansarea noului Duster, se deschide o nouă etapă pentru Dacia, și potențialul acestui model reprezintă o miză majoră pentru viitorul companiei.
Sursa – playtech.ro