Parcările hipermarketurilor din oraşele ungureşti aflate la graniţa cu România sunt pline de maşini cu numere româneşti, care se întorc în ţară încărcate cu produse cumpărate la promoţii.
În parcarea hipermarketurilor Tesco sau Cora din Szeged nu există rând fără maşini cu numere româneşti, ceea ce e un argument în plus pentru calculul făcut de angajaţii acestora, care spun că măcar unu din zece cumpărători este român, scrie Evenimentul Zilei.
După ce au descoperit, în anii ’90, alimentele ieftine din ţara vecină, odată cu criza şi creşterea TVA, românii tind să devină „abonaţi” la promoţiile şi discounturile de acolo. Ştiu că „akcio” înseamnă „reducere”, că „arengedmeny” în seamnă „promoţie” şi vânează rafturile care au aceste afişe. În hipermarketul Cora, de exemplu, majoritatea magazinelor vând deja totul la jumătate din preţ.
Avantajele preţurilor maghiare la produsele de bază i-au făcut pe românii din Banat şi Ardeal, cei care vin cel mai des la cumpărături peste graniţă, să instituie adevărate trasee pentru că ştiu deja de unde cumpără cele mai ieftine alimente şi unde fac adevărate afaceri dacă au nevoie de detergent, şampon sau alte consumabile.
„De ce merită drumul? În Timişoara, un kilogram de crenvurşti costă 16 lei, iar aici, la Cora, în Szeged, iau cu 6 lei kilogramul. Un kilogram de parizer care acasă costă 15 lei îl iau aici cu echivalentul a 4,5 lei. În Cora e cel mai avantajos să cumperi mâncare, iar pentru consumabilele de casă, de exemplu detergent, soluţii de curăţat, cosmetice, cel mai avantajos este de mers în Tesco, unde sunt produse foarte bune calitativ. Şi toate sunt foarte, foarte iefine. De exemplu, detergentul lichid pe care-l folosim, Tesco, costă 6 lei sticla de trei litri, şi este foarte concentrat, folosim un căpăcel la o maşină de spălat”, a declarat timişoreanul Ocsi Domokos.