Grăbiţi-vă să prindeţi comisionul redus de rambursare anticipată!

21

– Cine are un credit în derulare şi vrea să ramburseze acum anticipat sumele împrumutate beneficiază de comisionul plafonat la cel mult 1% prin Ordonanţa 50 din 11 iunie, pe care însă Guvernul s-a angajat în faţa Fondului Monetar Internaţional să o modifice, după presiunile făcute de bancheri, scrie Ziarul Financiar.

Sunt în joc credite de 24 de miliarde de euro acordate de bănci în trecut clienţilor individuali, dintre care mulţi au rămas cu dobânzi fixate la niveluri înalte şi pot beneficia acum de noile reglementări pentru a se refinanţa printr-un împrumut mai ieftin. Înainte, băncile percepeau comisioane de până la 5% din sumele rambursate anticipat.

Această fereastră de oportunitate se va închide
însă în momentul în care Guvernul îşi va îndeplini promisiunea făcută Fondului Monetar de a renunţa la aplicarea prevederilor Ordonanţei şi pentru creditele acordate în trecut. Cel mai probabil, această modificare va fi făcută la discutarea Ordonanţei 50 din 11 iunie în Parlament. Nu a fost însă fixată o dată pentru aceasta.

Deşi prevederile se aplică de la 21 iunie (la zece zile de la publicarea ordonanţei în Monitorul Oficial), băncile şi-au modificat cu întârziere normele interne, astfel că au apărut cazuri în care clienţii care s-au grăbit să facă rambursări anticipate s-au confruntat cu probleme.

„Am hotărât să rambursez anticipat în jur de 10.000 de euro şi am mers la bancă după intrarea în vigoare a ordonanţei care prevede eliminarea comisionului de rambursare anticipată. Reprezentanţii băncii mi-au spus atunci că trebuie să-mi perceapă acel comision de 1% motivând că dobânda nu era variabilă, deşi în contract scria clar că este o dobândă variabilă. În plus, reprezentanta băncii mi-a spus că nu cunoaşte textul ordonanţei, aşa că am decis să rambursez anticipat creditul şi să plătesc şi acel comision de 1% pentru a evita penalizări”, potrivit unui client al UniCredit Ţiraic care a scris ZF. În paralel, el a adresat o plângere la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului.

„După trei săptămâni m-au sunat de la bancă să trec să-mi ridic banii percepuţi pe acest comision, 100 de euro. I-am întrebat de ce s-au răzgândit şi au motivat că „în urma plângerii făcute la OPC”, povesteşte clientul UniCredit.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata