Sectorul de autostradă Comarnic-Brașov rămâne prioritar în toate schemele de finanțare analizate, concesionarea fiind însă prima șansă în ceea ce privește asigurarea fondurilor necesare construcției, au declarat vineri, la Arad, premierul Victor Ponta și ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
„Comarnic-Brașov este, în acest moment, cu siguranță, sectorul de trafic rutier cel mai aglomerat din țară. Este primul, în orice fel de schemă și analiză de finanțare”, a afirmat premierul Victor Ponta.
El a arătat că sunt puține tronsoane de autostradă în România în care investiția ar putea fi recuperată din taxele plătite de șoferi, iar Comarnic-Brașov este primul segment pe această listă.
Premierul a arătat că în varianta concesiunii pentru realizarea tronsonului Comarnic-Brașov, statul român va putea economisi sume importante din finanțările europene destinate României pentru infrastructura rutieră, în condițiile în care valoarea totală a acestora se ridică la 4 miliarde de euro pentru exercițiul financiar 2014-2020.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a arătat că prima soluție în ceea ce privește fondurile necesare pentru construirea autostrăzii Comarnic-Brașov este concesiunea.
„Autostrada Comarnic-Brașov este, în continuare, în negociere legată de concesionar, care negociază cu finanțatorii lui, noi negociem cu ei (concesionarul — n.r.). Este o dublă soluție, în cazul în care acest lucru nu va putea fi finalizat în acest fel, vom încerca pe fonduri europene. Ideea de la care plecăm, cu maximum de certitudine, este că (autostrada — n.r.) Comarnic-Brașov se va face. În acest moment, șansa întâi o are concesiunea. Dar, întotdeauna te gândești și la o altă soluție”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a ținut să arate că în calcul este luată și varianta accesării unor fonduri europene, ca o soluție de rezervă în ceea ce privește asigurarea finanțării.
Costurile de realizare a sectorului de autostradă Comarnic-Brașov sunt estimate la 1,5 miliarde euro. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)