De zeci de ani, securitatea socială a reprezentat o plasă de siguranță vitală pentru pensionari, persoanele cu handicap și membrii supraviețuitori ai familiei. Cu toate acestea, programul se confruntă cu provocări financiare care ar putea necesita schimbări în anii următori. Să explorăm trei moduri potențiale în care beneficiile de securitate socială s-ar putea schimba în viitor.
Ajustări ale vârstei complete de pensionare
O posibilă schimbare ar putea implica ajustarea vârstei complete de pensionare (FRA), care este vârsta la care persoanele pot primi beneficii complete de securitate socială. Stabilită în prezent la 67 de ani pentru cei născuți în 1960 sau mai târziu, unii experți susțin că majorarea vârstei complete de pensionare ar putea contribui la remedierea deficitului de finanțare a programului. Cu toate acestea, această schimbare ar putea însemna o viață profesională mai lungă pentru viitorii pensionari și o analiză atentă a modului în care aceasta afectează persoanele cu locuri de muncă solicitante din punct de vedere fizic sau cu oportunități limitate de angajare mai târziu în viață.
Contează dacă cecurile de securitate socială sunt întârziate?
Această schimbare ar duce, de asemenea, la un beneficiu mai mic pentru cei mai timpurii solicitanți la vârsta de 62 de ani, deoarece reducerile se bazează pe perioada de timp dintre vârsta de depunere a cererii și vârsta de pensionare completă. De exemplu, dacă FRA este mărit la 68 de ani, depunerea cererii la vârsta de 62 de ani ar duce la o prestație care reprezintă doar 65% din valoarea prestației de la vârsta de pensionare completă.
În plus, cu excepția cazului în care vârsta maximă de depunere a cererii este ajustată, creditele de pensionare întârziată (DRC) ar fi, de asemenea, limitate într-un astfel de scenariu. În prezent, atunci când FRA este de 67, aveți posibilitatea de a vă crește prestația cu 24% (8% pe an pentru DRC), dar dacă FRA este de 68, creșterea ar fi de numai 16% la maxim.
Beneficiile bazate pe evaluarea mijloacelor de trai
O altă schimbare potențială este testarea mijloacelor de plată a prestațiilor de securitate socială. Testarea mijloacelor de trai ar implica ajustarea valorii prestațiilor în funcție de venitul sau activele unei persoane. Susținătorii susțin că acest lucru ar asigura că beneficiile sunt direcționate către cei care au cea mai mare nevoie de ele, reducând potențial presiunea asupra finanțelor programului. Cu toate acestea, criticii își exprimă îngrijorarea cu privire la impactul potențial asupra persoanelor cu venituri medii care au contribuit la sistem pe parcursul întregii lor vieți profesionale și care se bazează pe securitatea socială ca parte semnificativă a venitului lor la pensie.
Citește: Ce se întâmplă cu plățile de securitate socială dacă nu se ajunge la un acord privind plafonul de îndatorare?
Un concept interesant pe care l-am văzut recent în discuție implică un compromis între beneficiile de securitate socială și distribuțiile minime obligatorii (RMD) din planurile de pensionare. În esență, o persoană ar putea renunța la beneficiile de securitate socială (cel puțin parțial, dacă nu în totalitate) în schimbul unor restricții mai puțin stricte privind RMD-urile – permițând o amânare suplimentară a impozitării conturilor de pensii.
Reduceri ale prestațiilor
Pentru a susține programul de securitate socială, s-ar putea lua în considerare reducerea beneficiilor. Acest lucru ar putea implica diverse abordări, cum ar fi ajustarea formulei utilizate pentru calcularea prestațiilor sau implementarea unui factor de scalare pentru a reduce valoarea prestațiilor. În timp ce reducerile de beneficii ar avea ca scop menținerea viabilității pe termen lung a sistemului de securitate socială, acestea ar putea ridica probleme pentru pensionarii care se bazează în mare măsură pe aceste beneficii pentru a acoperi cheltuielile esențiale de trai.
Aceasta este ceea ce este cel mai probabil să vă scoată pensionarea de pe curs
Cele mai multe propuneri de reducere a beneficiilor în curs de elaborare sunt în concordanță cu extinderea bazei de impozitare, limitând în același timp beneficiile la eșaloanele superioare ale nivelurilor de venituri. În aceste cazuri, baza salarială impozabilă este fie extinsă, fie eliminată cu totul, iar sumele care depășesc baza salarială actuală sunt creditate pentru beneficii la o rată minusculă.
Este important de menționat că orice modificare a prestațiilor de securitate socială ar fi probabil însoțită de discuții mai ample și de o analiză atentă din partea factorilor de decizie politică. Scopul ar fi de a găsi un echilibru între asigurarea stabilității financiare a programului și protejarea bunăstării pensionarilor actuali și viitori.
În calitate de persoană care își planifică pensionarea, este esențial să rămâneți informat cu privire la potențialele modificări ale beneficiilor de securitate socială. Urmărirea propunerilor legislative și rămânerea implicată în conversație vă poate ajuta să vă adaptați planurile de pensionare în consecință. Luați în considerare consultarea cu un consilier financiar specializat în planificarea pensionării pentru a evalua impactul potențial asupra venitului dvs. de pensionare și pentru a explora alte strategii pentru a vă completa economiile.
Beneficiile de securitate socială ar putea suferi modificări în viitor, deoarece factorii de decizie politică se luptă cu provocările financiare ale programului. Ajustarea vârstei complete de pensionare, testarea beneficiilor în funcție de mijloace și reducerea beneficiilor se numără printre potențialele modificări care ar putea fi luate în considerare. Dacă rămâneți informat și căutați îndrumare profesională, puteți naviga prin aceste potențiale schimbări și puteți lua decizii în cunoștință de cauză pentru a vă asigura bunăstarea financiară în timpul pensionării.
Sursa – www.marketwatch.com