În urmă cu 25 de ani, în România era un spectacol auto destul de trist, puţinele maşini în circulaţie fiind de o mare uniformitate. Şi mai tristă însă era piaţa anvelopelor, puţinele sortimente disponibile fiind la rândul lor greu de găsit. Câţi dintre români se întrebau pe-atunci ce marcă de anvelope să folosească?
Astăzi, parcul auto a crescut exponenţial, şi odată cu el şi varietatea anvelopelor; foarte mult au evoluat şi tipologia şi psihologia consumatorilor. În aceste condiţii, alegerea anvelopelor potrivite nu e o sarcină tocmai uşoară, iar rolul specialistului devine din ce în ce mai important.
Firmele de profil – aşa cum este Acces Auto Trading, importator şi distribuitor B2B de anvelope şi acumulatori – pun la dispoziţia clienţilor o gamă foarte vastă de produse.
Iată câteva din sfaturile utile pentru cei care doresc să-şi achiziţioneze anvelope, desprinse din activitatea acestui experimentat jucător al pieţei autohtone a anvelopelor:
1. Ce brand-uri alegem? „Made în China” nu înseamnă neaparat calitate slabă
Pe de o parte, vorbim despre binecunoscutele branduri premium, ale căror notorietate vine nu doar din tradiţia unei calităţi ireproşabile, ci şi din rezonanţa lor emoţională – pentru mulţi, prestigiul mărcii răsfrângându-se încă şi asupra utilizatorului.
Pe de alta parte, vorbim de branduri noi, ca de exemplu, de cele asiatice. Noii „tigrii asiatici” au intrat puternic pe piaţa europeană, „muşcând” din ce în ce mai mult şi din piaţa românească. Aceste branduri compensează noutatea numelui prin calitate, performanţă şi, mai ales, printr-o politica agresivă de preţ.
„Conformitatea cu normele stricte europene este, desigur, o garanţie în plus a calităţii acestor anvelope, dar foarte importantă, în special pentru distribuitori, este reacţia utilizatorilor. Şi în momentul de faţă răspunsul este unul pozitiv, din ce în ce mai multi utilizatori declarându-se multumiţi de performanţa noilor branduri.
Inutil să mai spunem că, fiind în era globalizării, marii producatori occidentali au deseori unităţi de producţie (şi) în China sau India, şi multe branduri noi sunt rezultatul unor joint-ventures care combină tradiţia cu inovaţia, şi reputaţia cu energia noilor jucători de pe piaţă”, ne-au explicat experţii Acces Auto Trading.
Şi atunci, care anvelope reprezintă cea mai bună alegere?
Această întrebare nu are un singur răspuns şi nu există o soluţie universală pentru toată lumea. Ceea ce e potrivit pentru un utilizator poate să nu fie potrivit pentru un altul.
2. Preţul contează, dar nu reflectă întotdeauna calitatea unei anvelope
Caracteristicile tehnice ale anvelopelor sunt universale (indicele de sarcină, indicele de viteză, profilul, consumul), dar după cum ştim, calitatea unui produs e un concept relativ, în strânsă legatură cu utilitatea şi utilizarea lui.
„Nu trebuie să confundăm preţul cu calitatea – nici într-un sens, nici în celălalt.
Diferenţele de preţ dintre branduri pot avea cauze multiple, care ţin nu atât de caracteristicile tehnice ale produselor, cât de cheltuielile pentru marketing şi publicitate, sau de alte costuri conexe.
Brandul e doar un criteriu de achiziţie şi, de multe ori, nu e cel mai relevant. De exemplu, utilizatorii individuali de autoturisme personale pot acorda mai mare importanţă considerentelor care ţin de life-style, preferând anvelopele premium, cu branduri renumite, pentru care sunt dispuşi să plătească mai mult.
Dar utilizatorul mediu (fie el individual sau de business) – majoritar în momentul de faţă – caută produse la preţuri convenabile, spre low-cost. Acest utilizator acordă mai puţină importanţă brandului, fiind interesat mai mult de aspectele utilitare, de fiabilitatea şi de durata de viaţă a anvelopei”, arată specialiştii Acces Auto Trading.
3. Alegerea anvelopelor potrivite înseamnă costuri reduse de exploatare
În fine, utilizatorii mari, reprezentaţi de întreprinzătorii cu parcuri auto, resimt mai puternic presiunea crizei, fiind nevoiţi să cântăreasca atent raportul calitate-preţ şi să caute anvelope „inteligente”, în care să investească doar pentru calitate, fără a plăti în plus pentru marketingul de brand.
„Aceşti utilizatori caută tot produse medii, care pot contribui la eficientizarea activităţilor pe care le desfăşoară prin costurile mai reduse de exploatare; pentru că utilizarea anvelopelor potrivite se traduce, în cele din urma, în profit”, subliniază reprezentanţii Acces Auto Trading.
4. Un furnizor bun te va ajuta să înţelegi de ce tip de anvelope ai nevoie
În aceste condiţii, e lesne de înţeles că sfatul unui specialist devine din ce în ce mai necesar. Furnizorii sunt primii care pot da o mână de ajutor în acest sens, ei cunoscând bine atât piaţa şi trendurile ei, cât şi nevoile clienţilor.
Un furnizor bun nu încearcă doar să-si vândă produsele, ci caută să înţeleagă nevoile clientului său – şi, uneori, să ajute clientul însuşi să înţeleagă de ce tip de anvelope are nevoie – pentru a-i putea oferi cele mai bune soluţii.
Practic, o soluţie se găseşte întotdeauna, iar furnizorul are tot interesul să acţioneze cu bună credinţă. În acest mod, el reuşeşte nu doar să-şi adapteze în timp real oferta la cererea clienţilor, ci să câştige şi încrederea acestora, creând potenţialul unor parteneriate pe termen lung, esenţiale pentru dezvoltarea durabilă a propriei afaceri.
Articol realizat în colaborare cu Acces Auto Trading, importator şi distribuitor B2B de anvelope şi acumulatori auto.