Nouă din zece companii consideră că tehnologia cloud este esențială pentru creștere, în special folosită în combinație cu alte tehnologii precum inteligența artificială (AI), internetul lucrurilor (IoT) și analiza, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Future of Cloud Survey. În mod similar, nouă din zece respondenți (88%) consideră cloud-ul ca fiind o piatră de temelie a transformării lor digitale și cred că este vital pentru creșterea veniturilor și menținerea unei poziții puternice pe piață.
Raportul subliniază faptul că investițiile în cloud sporesc eficiența și agilitatea (pentru 88 la sută dintre respondenți), creează noi procese operaționale și fluxuri de lucru (87 la sută) și atenuează riscurile de afaceri și de reglementare (83 la sută). Cu toate acestea, mai există încă loc de creștere în ceea ce privește contribuția investițiilor în cloud la facilitarea inovării pentru a sprijini prioritățile strategice ale companiilor. Conform sondajului, principalele priorități strategice ale respondenților sunt creșterea eficienței și a agilității (89%) și dezvoltarea de noi idei, abordări sau metodologii (84%), însă aceste domenii nu sunt cele în care majoritatea organizațiilor inovează. În schimb, organizațiile intervievate au raportat că au reușit să stimuleze inovarea în domenii precum atenuarea succesului în afaceri și reglementare (73%) și extinderea veniturilor din produse sau servicii existente (71%).
„Organizațiile din întreaga lume și din România au făcut cu siguranță pași importanți în călătoria către cloud, dar unele dintre ele nu sunt încă pe deplin conștiente de diversitatea beneficiilor care decurg din acest tip de investiții. Cele mai multe dintre ele se concentrează în primul rând pe creșterea vitezei și a eficienței generale și pe optimizarea costurilor, dar soluțiile cloud pot fi valorificate în beneficiul multor alte domenii, cum ar fi managementul riscului, continuitatea afacerii sau dezvoltarea de produse. De asemenea, este important ca beneficiile reale ale cloud-ului să fie resimțite de persoane și companii în relația lor cu autoritățile publice, iar dezvoltarea cloud-ului guvernamental este crucială în acest scop. De exemplu, țara noastră a adoptat un cadru legislativ care vizează crearea unei infrastructuri naționale de cloud și alocă un total de aproape 6 miliarde de euro pentru digitalizare, cu peste 370 de milioane de euro pentru investiții în infrastructura cloud, prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, a declarat Andrei Ionescu, Consulting and Risk Advisory Partner-in-charge, Deloitte România.
Studiul relevă că primele trei domenii tehnologice în care companiile folosesc servicii cloud sunt analiza datelor (86%), urmată de inginerie software (83%) și cloud cyber (82%). De fapt, multe organizații beneficiază de pe urma utilizării soluțiilor legate de riscuri, cum ar fi securitatea cibernetică în cloud, întrucât nouă din zece companii intervievate (91 la sută) și-au actualizat strategiile de afaceri și operaționale pentru a spori securitatea, riscurile și controalele în cloud. Studiul subliniază, de asemenea, că îmbunătățirea capacității organizației de a detecta și de a aborda riscurile sau amenințările de securitate (64 la sută), urmată de abordarea mai eficientă a cerințelor de conformitate cu reglementările (58 la sută) și de adoptarea unor metodologii de încredere zero (49 la sută) sunt principalele rezultate potențiale pe care respondenții doresc să le obțină cu ajutorul cloud cibernetic.
Companiile sunt, de asemenea, în frunte în domenii tehnologice emergente, cum ar fi dezvoltarea nativă în cloud (73 la sută), care permite crearea și implementarea de aplicații care valorifică agilitatea naturală a cloud-ului. La nivelul tuturor respondenților, cea mai importantă nevoie de soluții cloud-native este legată de gestionarea clienților (50 la sută), inclusiv implicarea clienților, segmentarea și alte domenii conexe. Aceasta este urmată de sectoarele lanțului de aprovizionare (42 la sută), operațiunilor de bază (39 la sută) și finanțelor (36 la sută).
„Serviciile cloud avansate, cum ar fi dezvoltarea nativă în cloud, o piață care va ajunge la 750 de milioane de aplicații native în cloud la nivel global până în 2025, conform International Data Corporation, ar putea fi un schimbător de joc pentru organizațiile care doresc să permită transformarea digitală, procesele orientate către clienți și capacitățile de front office. Cu toate acestea, companiile ar putea întâmpina provocări în demersul lor dacă nu calibrează eforturile în această direcție cu capacitatea lor de a inova în conformitate cu prioritățile strategice”, a declarat Emil Constantinescu, Consulting Senior Specialist Lead, Deloitte România.
Sursa – www.thediplomat.ro