A fost inaugurată prima linie internaţională de transport containere pe Canalul Dunăre-Marea Neagră

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) – Constanţa a consemnat luni, 23 august, cel mai important eveniment din acest an în transportul multimodal pe Dunăre, odată cu sosirea, în Portul Agigea, a împingătorului Krems, care a deschis prima linie internaţională de transport containere, între Budapesta şi Constanţa.

Potrivit directorului general al CNACN, Valentin Zeicu, linia de containere HELO 1, inaugurată de compania austriacă Helogistics Holding GMBH, va opera săptămânal, barjele de 144 TEU, încărcate cu containere, urmând să plece din terminalul de distribuţie de la Belgrad, spre Constanţa şi Budapesta.

„După o încercare temerară, de organizare a unei reţele internaţionale de transport fluvial de containere, derulată cu intermitenţă timp de doi ani de operatorul Nord Marine, între Belgrad şi Constanţa, compania Helogistics face posibilă acum crearea primului serviciu regular cu distribuţie de containere pe Dunăre, între Budapesta şi Constanţa, noua linie de transport intermodal conectând practic Europa Centrală, prin Canalul Dunăre Marea-Neagră şi Portul Constanaţa, la liniile de transport care leagă continentul nostru de Asia, Africa şi America” – a declarat Zeicu.

Compania Helogistics a anunţat că va susţine financiar linia de transport cel puţin un an, cu două curse pe săptămână în ambele direcţii, voiajul de la Belgrad la Constanţa durând doar patru zile, în timp ce în amonte drumul este parcurs în opt zile.

Linia de containere HELO 1 a fost inaugurată oficial pe data de 13 august 2010, odată cu plecare în cursă a primului transport, din Budapesta, împingătorul Krems transportând o barje de 144 TEU, cu trei piese agabaritice şi zece containere goale, încărcate de la Belgrad, cu destinaţia Constanţa.

Compania austriacă Helogistics Holding GmbH, cu reprezentanţe comerciale la Linz, Regensburg, Bratislava, Budapesta, Belgrad, Izmail şi Constanţa, a fost înfiinţată în 2007, de către firmele Erste Donau – Dampfschiffahrts GmbH şi Mahart Duna Cargo Kft. Firma, care aspiră la titlul de cel mai important operator fluvial, asigură transportul de mărfuri semifinite şi finite de-a lungul unei căi navigabile de 3. 500 km, între porturile Rotterdam şi Constanţa.

Pe segmentul mărfurilor vrac uscate, ponderea principală a bunurilor transportate o deţin minereul de fier şi cerealele.

În 2009 cantităţile de mărfuri containerizate tranzitate pe Canalul Dunăre -Marea Neagră s-au ridicat la doar 7.000 TEU, în vreme ce în primele şapte luni ale lui 2010, au ajuns la 4. 453 TEU (faţă de 3. 831 TEU în aceeaşi perioadă a lui 2009), până acum principalul trafic de mărfuri containerizate pe canal fiind asigurat de compania româno-israeliană MAINROM, ce operează o linie pe relaţia Constanţa – Giurgiu.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata