Tragedie aviatică pe Aerodromul Tuzla din Constanţa

Mai multe persoane şi-au pierdut viaţa, 10 potrivit lucrătorilor Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa, în urma accidentului aviatic petrecut luni (5 iulie 2010) pe Aerodromul Tuzla. Alte trei persoane sunt rănite, una dintre ele fiind în comă, şi au fost transportate la spitalul judeţean.

Răniţii vor fi preluaţi de un elicopter SMURD, pentru a fi aduşi la un spital din Bucureşti, a declarat dr. Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii. Din primele date deţinute de lucrătorii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, avionul Antonov 2 a luat foc la scurt timp după decolarea într-un zbor de antrenament cu paraşutişti.

Opt ambulanţe şi mai multe maşini de pompieri sunt la locul producerii accidentului aviatic. Ultimul accident în care a fost implicat un avion de tip Antonov AN-2 a avut loc în urmă cu doi ani, la 8 iunie 2008, când un astfel de aparat de zbor s-a prăbuşit în localitatea Ştefăneşti, judeţul Ilfov, cele două persoane care se aflau în avion, respectiv pilotul şi mecanicul, scăpând nevătămate.

În cursul anului trecut au avut loc opt accidente în care au fost implicate avioane uşoare de diferite tipuri. Două persoane au murit şi două au fost rănite. AN-2 este un biplan uşor, monomotor, capacitatea fiind de 12 persoane, pe lângă cei doi membri ai echipajului. Viteza maximă este de 258 km/h, viteza de croazieră: 190 km/h viteza de angajare (minimă) cca. 50 km/h, raza operaţională: 845 km.
Este folosit pentru transportul de pasageri, putând transporta 12 persoane, pentru paraşutism şi pentru lucrări agricole. A fost produs între anii 1947-1992, fiind construite cca. 18 000 de exemplare.

Citește și
1 Comentariu
  1. tudor popescu spune

    e la nivel de incepator : Cdantul avionului instalat in partea stanga se grabea fiind neatent la a mia decolare cu an2-ul lenes ca vaca. A tras de manse nitel mai tare si a angajat (vria )pe aripa stanga – inversul rotatiei motorului SIMPLU CA ZIUA Daca o fi dat rateu si vre-o bujie e si mai clar ! Ca sa stiti si voi , dupa desprindere de pamant se face un palier la un metru de sol pana atingi viteza de croaziera ca sa nu dezlipesti fileurile portante de pe extrados . V-am scris si in termenei tehnici ca sa nu mai intervina ageamii
    Stoicescu , disciplinat e rezervat ! Asa cere legea aviatica !

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata