Acțiunile serviciului de învățare online Chegg s-au prăbușit după ce a devenit una dintre primele companii care a recunoscut că chatbotul de inteligență artificială ChatGPT i-a afectat finanțele.
În rezultatele anunțate luni, Chegg, cu sediul în California, care oferă răspunsuri la cerere la întrebări de cursuri universitare pentru 19,95 dolari pe lună, a raportat o scădere cu 7% a veniturilor de la an la an în primul trimestru al anului 2023 la 187,6 milioane de dolari. Numărul său de abonați a scăzut cu 5%, la 5,1mn.
Compania și-a retras orientarea pentru întregul an, iar acțiunile sale listate pe Nasdaq au scăzut cu 37,5% la 11 dolari în tranzacțiile după orele de tranzacționare.
Lovitura vine în timp ce întreprinderile se confruntă cu amenințarea din partea AI generativă care poate replica serviciile și produsele lor mai ieftin.
Colegiile au acuzat anterior Chegg că permite studenților să acceseze răspunsurile pe care apoi le prezintă ca fiind ale lor, iar acum se luptă cu aceeași amenințare din partea ChatGPT de la OpenAI, disponibil pe scară largă.
Dan Rosensweig, directorul executiv al Chegg, a declarat într-o convorbire privind câștigurile că IA generativă va afecta societatea și afacerile „într-un ritm mai rapid decât oamenii sunt obișnuiți”, adăugând că educația a experimentat deja impactul.
„Începând cu luna martie, am văzut o creștere semnificativă a interesului studenților pentru ChatGPT”, a spus el. „Acum credem că are un impact asupra ratei de creștere a numărului de clienți noi”.
Cu toate acestea, Rosensweig a insistat asupra faptului că tehnologia ar „avantaja Chegg” în timp, adăugând că compania „îmbrățișează (AI generativ) agresiv și își prioritizează investițiile pentru a face față acestei oportunități”.
Compania a lansat CheggMate luna trecută, un nou serviciu construit cu ChatGPT-4 care permite studenților să obțină ajutor prin conversații cu AI și să acceseze teste și conținut recomandat adaptat cu AI la nevoile lor.
Tom Singlehurst, analist la Citi, a declarat că investitorii vor fi „inevitabil îngrijorați” de implicațiile pentru companiile de tehnologie educațională, dar a susținut că problemele cu care se confruntă Chegg au fost „destul de idiosincratice”, afectând cererea de „ghiduri de studiu” mai degrabă decât toate materialele de curs.
Amenințarea din partea IA generativă nu este singura provocare pentru Chegg, care s-a luptat să își mențină creșterea rapidă pe măsură ce învățarea s-a mutat online în timpul pandemiei Covid-19.
Colegiile au acuzat, de asemenea, Chegg că permite studenților să trișeze prin accesarea răspunsurilor la cerere la întrebările de curs.
Cu toate acestea, educatorii se confruntă cu o provocare și mai dură din partea ChatGPT, care permite studenților să genereze răspunsuri la întrebări de colegiu și chiar eseuri complete în mod gratuit.
Rosensweig a calificat drept „prostii” afirmațiile potrivit cărora ChatGPT permite studenților să trișeze, susținând că firma oferă studenților defavorizați un sprijin pe care altfel nu l-ar putea accesa.
„Nu are nimic de-a face cu căutarea răspunsurilor”, a declarat el pentru Financial Times anul trecut. „Aceștia sunt studenți care nu au avut niciun sprijin în cea mai mare parte a vieții lor – modul în care suntem folosiți de majoritatea covârșitoare a studenților este de a învăța”.
Sursa – www.ft.com