Administraţiile locale reduc personalul

Administraţiile locale trebuie să decidă, până pe data de 16 august, în baza ordonanţei de urgenţă a Guvernului 63/2010, noua structură de personal, potrivit unor noi organigrame care trebuie aprobate de consiliile locale.

Cea mai afectată administraţie este cea a sectorului 1, de unde vor fi disponibilizaţi peste 1.500 de angajaţi, cei mai mulţi provenind de la Administraţia Domeniului Public şi Poliţia Comunitară.

Primăria sectorului 2 va trebui să renunţe şi ea la circa 120 de angajaţi. „Vom face evaluarea activităţii la nivelul fiecărei instituţii din subordinea Primăriei şi, în funcţie de criteriile de performanţă, vom lua o decizie. Până luni (9 august – n.r.) vom finaliza acest demers”, a declarat edilul Neculai Onţanu.

Primăria sectorului 3 a anunţat prin oficialii săi că va renunţa, în medie, la 37 de angajaţi din cei peste 400 cât sunt în prezent.

La nivelul sectorului 4 al Capitalei a avut loc deja întâlnirea de lucru cu sindicatele şi s-a stabilit numărul de salariaţi care să fie disponibilizaţi. Edilul Cristian Popescu-Piedone a declarat că redimensionarea numărului de personal implică plecarea unor funcţionari atât din aparatul de lucru al primarului, cât şi de la direcţiile descentralizate care deservesc consiliile locale.

Aplicarea ordonanţei 63 afectează şi Primăria sectorului 6. Potrivit oficialilor administraţiei locale, peste 800 de angajaţi vor fi disponibilizaţi în urma aplicării acestei ordonanţe. Ca şi în sectorul 1, cele mai afectate servicii vor fi Administraţia Domeniului Public şi Poliţia Comunitară.

În ceea ce priveşte Primăria generală a Capitalei, edilul-şef Sorin Oprescu anunţa, recent, că vor fi disponibilizaţi, până la jumătatea lunii august, aproximativ 1.790 de angajaţi, dintr-un total de 6.000, precizând că nu intenţionează să le plătească nicio compensaţie bănească celor disponibilizaţi.

Prefectura Capitalei a anunţat şi ea că se va supune proceselor de restructurare, urmând să renunţe la cabinetul unui subprefect şi să transforme direcţiile în servicii şi serviciile în birouri.

Mihai Cristian Atănăsoaei, prefectul Bucureştiului, a transmis încă din 21 iulie către toate administraţiile locale numărul maxim de posturi pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, prin punerea în aplicare a prevederilor ordonanţei 63/2010. Numărul maxim de posturi este calculat în funcţie de locuitorii unităţii teritoriale (municipiul Bucureşti, respectiv fiecare dintre cele şase sectoare), conform cifrelor comunicate de Direcţia de Statistică a Municipiului Bucureşti, singura instituţie abilitată prin lege să ofere aceste informaţii în mod oficial.

Astfel, la nivelul Primăriei Capitalei vor trebui să fie 4.920 de angajaţi (care reprezintă funcţionari din aparatul propriu şi posturile pentru serviciul de poliţie comunitară, pază şi protecţie şi cei din serviciul de evidenţă a persoanei).

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata