Controversele din jurul agențiilor de publicitate Ars Advertising și Best Advertising & Consult, implicate în contracte cu Ministerele Mediului și Turismului, s-au intensificat după participarea lor la licitațiile organizate de Ministerul Agriculturii pentru promovarea Programului Național de Dezvoltare Rurală. Aceste licitații sunt acum anulate și contestate din cauza modificărilor aduse criteriilor de evaluare.
.
Gabriel Ștefănescu, managerul Ars Advertising, a confirmat că agenția sa a fost prezentă la licitațiile Ministerului Agriculturii, dar a evitat să ofere detalii suplimentare. “Particip la orice licitație, indiferent de șansele teoretice pe care le am”, a declarat Ștefănescu pentru Mediafax.
De asemenea, Marian Străchinescu, directorul general al Best Advertising & Consult, a recunoscut că firma sa a participat la licitație și că a contestat procedura împreună cu alți concurenți.
Cele două agenții au solicitat anularea celor două licitații, argumentând că criteriile de evaluare au fost modificate după publicarea anunțurilor oficiale.
Ministerul Agriculturii intenționa să acorde două contracte pentru promovarea Programului Național de Dezvoltare Rurală în valoare totală aproximativ 10 milioane euro, care includeau:
– achiziția serviciilor publicitare destinate promovării PNDR, pentru care ministerul era dispus să plătească 32.53 milioane lei.
– achiziția serviciilor publicitare menite să îmbunătățească strategia de comunicare și identitatea vizuală a PNDR, cu o alocare bugetară similară 8.4 milioane lei.
Ambele proceduri sunt acum anulate conform informațiilor disponibile pe site-ul www.e-licitatie.ro.
Agenția Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) a confirmat recent informațiile apărute în presa locală referitoare la faptul că va solicita Consiliului Concurenței o investigație asupra posibilelor înțelegeri monopoliste între firmele ARS Advertising, ART Advertising și BEST Advertising pe piața publicității finanțate din fonduri publice.
Numele agențiilor Ars Advertising și Best Advertising au fost menționate anterior într-un raport al Gărzii Financiare legat de contractele derulate prin Ministerul Mediului pentru campania POS Mediu.
Raportul indicase faptul că Ars Advertising achiziționase spațiu media printr-un alt contract cu SC Best Advertising & Consult SRL din București păstrând un comision intermediar estimat la aproximativ 22% din valoarea totalurilor contractelor respective.
Pentru investigarea modului în care au fost acordate aceste contracte ministeriale – subiect discutat încă din iunie 2009 – s-a constituit Comisia parlamentară „Nemirschi”. Aceasta va continua audierile pe data de 11 august avându-l ca invitat pe ministrul Nicolae Nemirschi.
Integral în Gardianul