PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești ANPC a lansat un avertisment la reducerile false de Black Friday 2023
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - ANPC a lansat un avertisment la reducerile false de Black Friday 2023

ANPC a lansat un avertisment la reducerile false de Black Friday 2023

Autor Financiarul 7 November 2023 6 minute citire
avertisment anpc reduceri false black friday 2023 867608

 

Din articol
 Care sunt regulile privind reducerea de preț? De asemenea este bine de ştiut că în anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, reclamațiile primite de la consumatori au vizat următoarele aspecte:

În prezent, marii retaileri din România se pregătesc pentru ediția de Black Friday 2023, iar ANPC le recomandă românilor să fie extrem de atenți la reducerile false.

Astfel, cu ocazia Black Friday 2023, în magazinele din România vor fi reduceri şi de 50% la unele produse, reduceri ce vor fi aplicate timp de trei săptămâni.

Miliarde economisite cu ajutorul IA. Țara care apelează la digitalizare pentru economie
Borussia Dortmund a semnat cu un tânăr talent. Cine e noul jucător al echipei
Taxa universală. Câți bani ar încasa statul de la un salariu mai mare de 6.000 de lei
Marea Britanie, în declin cu economia. Ce arată prognozele

Practic pe tot parcursul promoţiei, clienţii vor beneficia de soluţii de finanţare flexibile, dar şi de transport gratuit în cazul comenzilor online.

În acest context, ANPC vine cu o serie de recomandări pentru a nu cădea în capcana reducerilor false sau a reclamelor mincinoase.

Astfel, “Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi sa garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteți niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiți orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru”, a transmis Paul Anghel, directorul general ANPC.

 Care sunt regulile privind reducerea de preț?

În recomandareaANPC,  “Prețul redus trebuie sa fie inferior prețului de referință / prețului anterior.

Prețul de referința / prețul anterior reprezinta cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător in aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioadă înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil şi ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;

• fie prin mențiunile “preț nou”, “preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;

• fie prin menționarea procentului de reducere si a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, mai recomandă ANPC.

 De asemenea este bine de ştiut că în anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, reclamațiile primite de la consumatori au vizat următoarele aspecte:

• Afișarea unui anunț promoțional pe site-ul magazinului online ”-50%” la toate produsele , dar in realitate, aceasta reducere nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare;

• În catalogul promoțional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de “-200%”, în fapt, reducerea aplicată era de -16%;

• Perioada de valabilitate a reducerilor de preț şi disponibilitatea produselor la oferta nu erau menționate;

• Lipsa informării asupra reducerii la prețul de referință (cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii prețului la achiziția produsului;

• Deși produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care produsul a fost introdus în cos, acesta apărea ca epuizat;

• Deși produsul apărea in stoc, iar consumatorul a urmărit site-ul frecvent, la startul vânzărilor de Black Friday produsul apărea direct ca stoc terminat – reclama mincinoasă;

• Produse la ofertă care nu aveau precizat prețul vechi tăiat şi prețul nou, ci doar un singur preț;

• Consumatorul după o oră şi jumătate de la precomanda pe site, a adăugat şi alte produse in cos, iar după finalizarea precomenzii produsele selectate nu mai erau în stoc;

• Afișarea incorectă a preţurilor: pe site se menționa ”oferta speciala” dar prețul vechi nu apărea şi nici reducerea procentuala, inducând în eroare consumatorul;

• Produsul a fost plasat în coșul de cumpărături, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a apărut cu un preț mai mare cu 900 lei – reclamă abuz de promovare;

• Pentru a face cumpărăturile de Black Friday de pe site clientul trebuia săa aplice pentru un card de cumpărături la o anumita banca, fără a i se da posibilitatea alegerii vreunui produs, clientului fiind imposibila plasarea comenzii;

• La deschiderea promoției de pe site, un singur produs părea ca având o promoție reală de 50%, iar acela deja nu mai era în stoc – reclama înșelătoare;

• Comerciantul a refuzat cumpărarea produselor cu cardul în rate, motivând ca platformă are probleme tehnice. La solicitările clientului la ore diferite a primit același răspuns negativ, consumatorul fiind in imposibilitatea de a achiziționa produsele, a mai transmis Paul Anghel, directorul general ANPC, pe Facebook.

Sursa: www.antena3.ro

Tag: ANPC, Black Friday
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi piața imobiliară Piața imobiliară comercială din România a făcut un pas înapoi în T3 din acest an
Înainte gripa raceala ce trebuie sa faci daca te imbolnavesti 867760 Care este deosebirea dintre gripă vs răceală?

Cele mai populare știri

CFR Călători

Avertisment dur de la CFR Călători! Anul 2025 vine cu riscuri majore

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

știri

Nicușor Dan, Mineriada din 1990 și lecțiile care încă dor

WhatsApp Image 2025 06 13 at 16.59.43 c862eadc

“La ISF ne continuăm misiunea: educație financiară pentru toți, formare profesională pentru specialiști și consolidarea pieței financiare non-bancare. Investim în competență și încredere – pentru un viitor financiar sănătos.” — Valentin Ionescu, Președinte ISF

Școlile private pierd procesul privind TVA-ul

TVA pe educația privată. Părinții pierd lupta, dar scandalul abia începe!

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

israel iran

Operațiunea „Rising Lion”: Israel lovește dur Iranul în cel mai amplu atac aerian din ultimii ani

Citeste si:

tv alb negru

Noul post care dă timpul înapoi pentru românii crescuți cu televizor alb-negru

carnea de porc, carne de porc

Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc

financiar

Cum să-ți revii financiar după cheltuielile de sărbători

Noua ‘bijuterie’ de 140 de milioane în România! Al doilea stadion gigant după Arena Națională!

Articole recomandate

CFR Călători

Avertisment dur de la CFR Călători! Anul 2025 vine cu riscuri majore

Autor Bianca Maria 16 June 2025
știri

Nicușor Dan, Mineriada din 1990 și lecțiile care încă dor

Autor Bianca Maria 13 June 2025
WhatsApp Image 2025 06 13 at 16.59.43 c862eadc

“La ISF ne continuăm misiunea: educație financiară pentru toți, formare profesională pentru specialiști și consolidarea pieței financiare non-bancare. Investim în competență și încredere – pentru un viitor financiar sănătos.” — Valentin Ionescu, Președinte ISF

Autor Ursei Marius 13 June 2025
Școlile private pierd procesul privind TVA-ul

TVA pe educația privată. Părinții pierd lupta, dar scandalul abia începe!

Autor Bianca Maria 13 June 2025
Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Autor Bianca Maria 13 June 2025
israel iran

Operațiunea „Rising Lion”: Israel lovește dur Iranul în cel mai amplu atac aerian din ultimii ani

Autor Bianca Maria 13 June 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Agricultură
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?