Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a demarat o serie de discuţii cu reprezentanţii furnizorilor de utilităţi publice, respectiv Distrigaz Sud Reţele, Engie România şi Enel România, după ce sesizările primite de la consumatori au relevat o serie de probleme.
Potrivit unui comunicat al ANPC, remis luni AGERPRES, în urma centralizării, la nivel naţional, a sesizărilor primite de la consumatori au fost puse în discuţie următoarele probleme: întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuţie ale branşamentelor, întârzieri în realizarea branşamentelor din cauza relaţiei dintre entităţile emitente de avize, majorările facturilor fără o informare corectă, completă şi precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări şi necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităţilor implicate în domeniul furnizorilor de utilităţi.
În acest context, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a propus constituirea unui birou unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entităţile emitente de avize şi autorizaţii ce vizează debranşarea/branşarea populaţiei de la utilităţi publice. De asemenea, ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilităţi la nivel de judeţ în vederea urgentării soluţionării sesizărilor consumatorilor.
„Această propunere a avut la bază proiectul pilot desfăşurat la nivelul judeţului Constanţa în perioada 2018-2019 în cadrul căruia, atât Consiliul Judeţean, cât şi furnizorii de utilităţi din judeţul Constanţa, au realizat un grup eficient de lucru în folosul consumatorilor”, a declarat preşedintele autorităţii, Horia-Miron Constantinescu.