În afirmaţiile sale, „Vreau ca sectorul privat să asigure majoritatea investiţiilor”, a declarat ministrul saudit al Turismului, Ahmed Al Khateeb, adăugând că obiectivul este strângerea a 60 până la 80 de miliarde de dolari până în 2030. „Acesta este un obiectiv foarte ambiţios”, a adăugat Ahmed Al Khateeb, scrie Agerpres.
În acest sector al economiei, guvernul de la Riad intenţionează să cheltuie aproximativ 800 de miliarde de dolari în turism în următorul deceniu, pe măsură ce se pregăteşte pentru un viitor fără petrol, care include transformarea ţării într-un hub important pentru o gamă largă de activităţi de la mineritul de metale la găzduirea de evenimente sportive.
Concret, principalul obiectiv este ca în anul 2030 Arabia Saudită să înregistreze un număr de 150 de milioane de turişti, dintre care aproximativ 70 de milioane ar urma să vină de peste hotare.
Din punct de vedere financiar, dacă până acum statul şi fondul suveran de investiţii au fost principalii investitori în dezvoltarea sectorului turistic, atragerea de investiţii străine directe, în special din partea sectorului privat, va fi crucială pentru atingerea obiectivelor prevăzute în strategia Vision 2030, pe măsură ce mega-proiectele prevăzute în această strategie sunt accelerate şi nevoile de cheltuieli cresc, subliniază James Reeve, economist şef la Jadwa Investment Co.
În contextul economic, Arabia Saudită, care se aşteaptă să înregistreze deficite bugetare în fiecare an până în 2026, a anunţat deja că o parte din proiectele preconizate pentru 2030 vor suferi amânări pe măsură ce autorităţile analizează pe de o parte necesităţile de finanţare iar pe de alta riscul supraîncălzirii economiei.
Concret, în anul trecut, Arabia Saudită a înregistrat 100 de milioane de turişti, majoritatea rezidenţi locali. Vizitatorii internaţionali au reprezentat aproximativ 27 de milioane, iar cea mai mare parte a sosirilor au avut legătură cu turismul religios sau cel de afaceri. Însă, călătoriile în scopul petrecerii timpului liber au reprezentat doar un mic procent, pentru că Riadul este încă în plin boom al construcţiilor.
Aşadar, Arabia Saudită mizează pe clasa mijlocie în creştere din India şi China pentru a creşte numărul de turişti internaţionali şi în paralel consideră Marea Britanie drept o piaţă atractivă, a precizat ministrul saudit al Turismului, Ahmed Al Khateeb.
Iar, Franţa şi Germania sunt şi ele pieţe interesante, chiar dacă destinaţiile care implică zboruri cu o durată mai mare de opt ore rămân o provocare, a adăugat oficialul saudit.
Sursa: www.economica.net