Inaugurarea Centurii Ocolitoare a Lugojului: Proiecte Viitoare în Domeniul Infrastructurii
Radu Berceanu anunță finalizarea lucrărilor la autostrada Arad-Timișoara în 2011
Sâmbătă, 21 august 2010, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a participat la ceremonia de inaugurare a șoselei de centură a municipiului Lugoj. Cu această ocazie, el a subliniat că anul următor se preconizează finalizarea lucrărilor pe tronsonul de autostradă Arad-Timișoara.
Proiecte pe Coridorul IV Pan-European
Berceanu a detaliat planurile pentru anul 2011, menționând că vor începe lucrările la mai multe segmente ale autostrăzii ce face parte din Coridorul IV Pan-European, între Nădlac și Arad. De asemenea, s-au prevăzut acțiuni similare între Timișoara și Sibiu.
„În 2011 ne propunem să finalizăm centura Caransebeșului și să dăm în folosință cele două porțiuni de autostradă din zona Aradului până la Timișoara”, a declarat ministrul. El a adăugat că se va deschide porțiunea de autostradă care leagă granița cu România până la actuala centură ocolitoare din Arad.
Licitații și Finanțări pentru Autostrada Deva-Orăști
Ministrul Transporturilor a anunțat că în curând va fi desemnat câștigătorul licitației pentru construcția tronsonului Deva-Orăști, estimată la o valoare totală de 180 milioane euro. În ceea ce privește segmentul dintre Sibiu și Pitești care nu beneficiază de fonduri europene, Berceanu a precizat că acesta va fi scos la concesiune.
„Am convenit să scoatem acest segment la concesiune după modelul Comarnic – Brașov. Ne-am asigurat sprijin din partea Băncii Europene de Investiții și Uniunii Europene pentru toate etapele licitației”, a adaugat el.
Detalii despre Centura Ocolitoare Lugoj
Ceremonia inaugurală s-a desfățurat în prezența premierului Emil Boc alături de Radu Berceanu. Lucrările pentru centura ocolitoare au început în martie 2008 și au fost realizate conform termenelor stabilite prin compania portugheză JV Monte Adriano/Suares Da Costa Portugal. Valoarea totală investiției este estimată la aproximativ 24 milioane euro; dintre acestea, 75% provin din fonduri nerambursabile obținute prin Programul ISPA al Uniunii Europene.
Aceste inițiative reflecta angajamentul autorităților române față de dezvoltarea infrastructurii rutiere esențiale pentru conectivitatea regionala si nationala.