„Banca mi-a luat de două ori banii”

– Un bucureştean, client al Royal Bank of Scotland, a vrut să plătească printr-o tranzacţie on-line 225 de lire. Bărbatul susţine că, deşi a achitat o singură dată, i s-a luat o sumă dublă şi nu i s-au oferit explicaţii, informeaza Evenimentul Zilei

„Pe 14 iulie 2010 am făcut o plată on-line, în valoare de 225 de lire sterline, pentru achitarea unor examene. Însă am avut surpriza să constat că banca mi-a perceput 500 de lire, cu toate că am plătit o singură dată. Era imposibil să achit de două ori din moment ce nu pot selecta în momentul plăţii decât o dată aceeaşi valoare”, afirmă cu indignare Robert S., bucureşteanul de 34 de ani, păgubit.

Când a încercat să clarifice situaţia, nu a reuşit. „Angajatul de la RBS cu care am stat de vorbă mi-a spus că sigur eu am plătit de două ori şi a refuzat să verifice ce s-a întâmplat”.

„Dacă tranzacţia trimisă la decontare avea acelaşi cod de autorizare cu cea blocată, atunci am fi putut debloca tranzacţia manual fără probleme. În astfel de cazuri, banca noastră nu are niciun fel de vină, banca acceptatoare o dată a blocat suma, după care a trimis şi o decontare fără cod de autorizare”, explică reprezentanţii băncii, care mai spun că dacă s-a făcut o singură tranzacţie suma se va debloca după 31 de zile.

„În cazul în care un utilizator al serviciilor de plată neagă faptul că a autorizat o operaţiune de plată executată, prestatorul trebuie să demonstreze că operaţiunea a fost autentificată şi nu a fost afectată de nicio defecţiune tehnică ori de alte deficienţe. În plus, în cazul unei operaţiuni de plată neautorizate, prestatorul are obligaţia ca imediat să ramburseze plătitorului suma aferentă operaţiunii neautorizate”, spune Mihai Titichi, jurist al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata