Obligații noi pentru bănci în raportarea către Fisc
Începând cu 1 ianuarie 2016, băncile vor fi obligate să transmită zilnic Fiscului informații despre deschiderea și închiderea conturilor bancare, precum și despre închirierea sau renunțarea la cutiile de valori.
Informațiile ce trebuie raportate
Conform unui proiect de Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), instituțiile financiare vor trebui să comunice organului fiscal central, în fiecare zi lucrătoare, datele referitoare la titularii conturilor. Acestea includ atât persoanele fizice cât și cele juridice sau alte entități fără personalitate juridică care deschid sau închid conturi. De asemenea, se va raporta identitatea persoanelor care au dreptul de semnătură pe respectivele conturi.
Definiția conturilor incluse
Proiectul definește „conturile” ca fiind toate tipurile disponibile pentru clienți, indiferent de monedă. Informațiile transmise vor include modificările survenite după deschiderea unui cont.
Raportări inițiale detaliate
‘La prima raportare, băncile vor trebui să furnizeze lista titularilor care aveau conturi active la data de 31 martie 2016 și a celor care au fost închise între 1 ianuarie 2010 și 31 martie 2016’, se precizează în documentul ANAF.
Cereri suplimentare din partea Fiscului
De asemenea, conform Codului de Procedură Fiscală, băncile sunt obligate să răspundă solicitărilor organului fiscal central prin furnizarea tuturor rulajelor și soldurilor aferente fiecărui titular menționat. Aceasta include informații despre operațiunile efectuate prin intermediul acestor conturi.
Astfel, definiția „conturilor deschise” se aplică tuturor tipurilor disponibile pentru clienți, indiferent dacă acestea sunt active sau au fost deja închise la momentul solicitării. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)