BAT a contribuit la bugetul de stat cu aproximativ 700 de milioane de lei

Compania BAT a contribuit la bugetul de stat cu cinci miliarde de lei în prima jumătate a anului curent, o creștere de 700 de milioane de lei (sau 18%) față de prima jumătate a lui 2020.

Accizele reprezintă aproximativ 60% din prețul unui pachet de țigări, plus TVA, ceea ce înseamnă că taxele se ridică la aproape 80% din prețul unui pachet de țigări. BAT a fost cel mai mare contribuabil la bugetul României în 2020, cu un aport total de aproape 9,6 miliarde de lei (două miliarde de euro) sub formă de taxe și impozite.

Acest lucru a fost posibil datorită unei scăderi record a comerțului ilicit, care a coborât pentru prima dată sub nivelul de 10%.

„Ne bucurăm că putem continua să avem o contribuție consistentă la finanțele statului, în special în aceste momente dificile. Dar, pentru a face acest lucru, avem nevoie de două lucruri simple: menținerea unui nivel scăzut al contrabandei și un regim de accize echitabil și echilibrat pentru toate produsele cu nicotină care să conducă la venituri sustenabile pentru bugetul de stat și predictibilitate pentruindustrie și consumatori”, a declarat Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală și de Sud al BAT.

În prezent, BAT este cel mai mare jucător de pe piața tutunului, cu o cotă de peste 50% și unul dintre principalii investitori din România.

Investițiile totale ale companiei în fabrica sa din Ploiești au depășit pragul de 500 de milioane din 1996 până în prezent. BAT are peste 3.000 de angajați și creează încă 30.000 de locuri de muncă prin lanțul său de aprovizionare și distribuție.

„Ne-am angajat să construim un viitor mai bun, reducând impactul nostru global și oferind consumatorilor adulți o gamă largă de produse mai puțin riscante. Vom continua să facem acest lucru în timp ce suntem un partener de încredere pentru autorități, plătind impozite și luptând împotriva comerțului ilicit”, a adăugat Monteiro.

De altfel, BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus.

În campaniile sale, compania continuă să susțină clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat.

În acest sens, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit științific*.

În prezent, BAT are peste 55.000 de angajați și operează în peste 180 de țări, cu 11 milioane de puncte de vânzare și 45 de fabrici în 43 de piețe.  Prin noile categorii de produse,  inclusiv țigări electronice, produse care încălzesc tutunul, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed.

În 2020, BAT a avut 13,5 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 3 milioane față de anul precedent. Grupul BAT a generat venituri de 25,8 miliarde GBP în 2020 și profit din operațiuni de 9,9 miliarde GBP.

Sursa: Businessmagazin.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata