PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Lifestyle
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești Bogdan Maioreanu: Conflictul din Marea Roşie nu înseamnă o nouă criză a lanţurilor de aprovizionare
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Lifestyle
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - Bogdan Maioreanu: Conflictul din Marea Roşie nu înseamnă o nouă criză a lanţurilor de aprovizionare

Bogdan Maioreanu: Conflictul din Marea Roşie nu înseamnă o nouă criză a lanţurilor de aprovizionare

Autor Financiarul 24 January 2024 6 minute citire
houthi yemen

 

În opinia sa, „În urma crizei din 2021, industria de transport de marfă a comandat nave noi. Această nouă capacitate se ridică la 25% din capacitatea actuală şi urmează să fie livrată gradual în următorii trei ani. Aceste date sugerează că, în ciuda perturbării curente a transporturilor maritime, de data aceasta vom evita o nouă criză majoră a lanţurilor de aprovizionare precum cea din 2021, care a fost un obstacol serios în calea repornirii economiilor după pandemie şi a dus la un puseu inflaţionist care a creat probleme majore băncilor centrale”, sunt concluziile analizei realizate de expertul eToro, Bogdan Maioreanu.

În prezent, acesta explică, în analiza sa, că tensiunile din Orientul Mijlociu afectează indirect şi alte regiuni ale globului, inclusiv Europa. Ruta de transport de mărfuri prin Marea Roşie, una dintre cele mai importante pentru traficul de mărfuri din Asia şi o parte din Africa, spre Europa, este afectată de atacurile rebelilor Houthi asupra navelor.

Șoferii, loviți din plin! Cu cât vor plăti mai mult pe carburanți din august
Ce înseamnă ROBOR? Strategii Esențiale pentru 2025: 3 Metode Eficiente de Economisire
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Cum să creezi un plan de afaceri în 2025: 5 Strategii Esențiale pentru a Evita Falimentul

Astfel, „Având criza lanţurilor de aprovizionare din 2021, inclusiv obstrucţia canalului Suez, încă proaspete în minte, apare senzaţia că istoria se repetă. Transportul maritim reprezintă aproximativ 80 % din comerţul mondial, iar perturbările sunt reale. Din noiembrie 2023, rebelii Houthi din Yemen, susţinuţi de Iran, au încercat în mod repetat să abordeze navele sau să le lovească cu rachete. Situaţia a dus la o creştere abruptă a costurilor de asigurare pentru companii”, susţine Maioreanu.

Din datele brokerului de asigurări Marsh, tarifele poliţelor au crescut de până la 70 de ori de la începutul lunii decembrie. Prima de asigurare a unei nave container de 100 de milioane de dolari a sărit de la 10.000 de dolari la aproximativ 700.000 de dolari, potrivit BBC.

În precizările sale, „Maersk, cu sediul în Danemarca, şi Hapag-Lloyd din Germania – două dintre cele mai mari companii de transport de containere din lume – au decis deja să schimbe ruta prin sudul Africii, mai lungă cu 10 zile, pentru a-şi proteja echipajele, navele şi încărcătura. Acesta este motivul pentru care am observat deja o scădere abruptă a numărului de nave şi a volumului de mărfuri care trec prin strâmtoarea Bab-el-Mandeb şi prin Canalul Suez. În comparaţie cu media săptămânală de anul trecut, volumul prin Canalul Suez a scăzut la 55%, potrivit IMF Portwatch. Potrivit aceleiaşi surse, aproximativ 11% din volumul de marfă maritimă trece prin această zonă”, explică analistul.

Concret, din nevoia de a ocoli zona fierbinte, situaţia a dus şi la o creştere a costurilor de transport de marfă. Indicele Shanghai Containerized Freight a crescut de la mai puţin de 1.000 de euro în decembrie anul trecut la peste 3.500 de euro în prezent. Iar acest lucru se va răsfrânge asupra preţurilor bunurilor de import din Asia şi Africa şi va duce la o creştere a inflaţiei.

Analiza mai arată că importurile din China, cu excepţia Hong Kong-ului, au reprezentat aproape 32% din importurile UE de la principalii 10 parteneri în noiembrie 2023, potrivit Eurostat. Dacă adăugăm la asta şi importurile din India, Coreea de Sud şi Japonia, totalul sare la 43% din importuri.

În 2022, China a reprezentat aproape 21% din totalul importurilor UE. Pentru România, importurile din China au reprezentat, de asemenea, 20% din totalul importurilor din afara UE.

Astfel, „Există însă şi un alt aspect al poveştii. Rutele mai lungi vor creşte riscurile de pierderi în transporturile de fructe proaspete, animale vii şi alte bunuri perisabile, ceea ce reprezintă costuri suplimentare pentru companiile din domeniu”, afirmă Bogdan Maioreanu.

De asemenea, transporturile între Europa, Asia şi Africa vor fi întârziate din cauza prelungirii rutelor comerciale. Prin urmare, am putea asista la lipsa unor produse de pe rafturi sau la o creştere a preţurilor acestora.

Cu toate acestea, analistul eToro susţine că până în prezent, impactul este limitat. „Dar oare ne îndreptăm spre o nouă criză a lanţurilor de aprovizionare ca în 2021? Cel mai probabil, nu. Atunci am asistat la o explozie a cererii globale de bunuri de consum în acelaşi timp cu o perturbare fără precedent a aprovizionării globale. Acum, impactul este mai mult localizat în Europa, care reprezintă doar aproximativ 25% din PIB-ul global. Este localizat la transportul de mărfuri prin containere, cu un impact redus asupra tarifelor de transport în vrac sau aerian până în prezent, mai ales în condiţiile în care cererea de mărfuri din China este în scădere. De asemenea, de data aceasta, cererea este foarte diferită faţă de 2021, cu un indice PMI al industriei prelucrătoare din UE care se situează în prezent la un nivel recesionist de 44 şi preţurile de producţie care au scăzut cu 9%. În plus, capacitatea de transport este mult mai puţin problematică acum”, a adăugat Maioreanu.

eToro este o platformă socială de tranzacţionare şi investiţii care le permite utilizatorilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori.

Sursa: www.economica.net

Tag: Bogdan Maioreanu, marea rosie
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi 5a2e461b3b40ab16fa297813f65307f6 800x De ce Amazon refuză audierea UE, privind condițiile de muncă din depozite?
Înainte a6b753692d75ea3f5e6f7364d6f3842b 800x De ce UE proclamă o nouă “epocă de aur” în relațiile cu Egiptul?

Cele mai populare știri

featured image 13

Cum să creezi un brand care vinde emoție, nu doar produs: 3 metode esențiale pentru 2025

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

featured image 12

Cum să testezi o idee de afaceri fără un leu în 2025: 3 Strategii Esențiale pentru Validare Rapidă

featured image 11

Cum să atragi clienți fără buget de marketing în 2025: 5 Strategii Esențiale pentru Creștere Rapidă

Nazare

România, la un pas de blocaj financiar! Nazare, misiune critică în fața UE

Sute de blocuri din București, fără apă caldă. Sectoarele vizate

Sute de blocuri din București, fără apă caldă. Sectoarele vizate

Restaurante chinezesti

Mâncarea chinezească în România: de la exotism la fenomen culinar național

Citeste si:

ciocolata dubai

Ciocolata Dubai, țeapă de zile mari. Ce conține, de fapt

pensionar pensionari pensie pensii pensia e1722950370482

Câți BANI primește un român care a muncit doar între 10 și 15 ani! Sumele te vor șoca!

initiativa legislativa modificare alocatie copii 874805

Alocațiile pentru copii VOR CREȘTE DIN IANUARIE 2025: Noile sume anunțate de Ministerul Muncii

ciclon

Ciclonul Boris lovește România – Alerte meteo în vigoare. Ce zone sunt aflate deja în alertă meteorologică

Articole recomandate

featured image 13

Cum să creezi un brand care vinde emoție, nu doar produs: 3 metode esențiale pentru 2025

Autor Ursei Marius 8 July 2025
featured image 12

Cum să testezi o idee de afaceri fără un leu în 2025: 3 Strategii Esențiale pentru Validare Rapidă

Autor Ursei Marius 8 July 2025
featured image 11

Cum să atragi clienți fără buget de marketing în 2025: 5 Strategii Esențiale pentru Creștere Rapidă

Autor Ursei Marius 8 July 2025
Nazare

România, la un pas de blocaj financiar! Nazare, misiune critică în fața UE

Autor Bianca Maria 8 July 2025
Nazare

România, la un pas de blocaj financiar! Nazare, misiune critică în fața UE

Autor Bianca Maria 8 July 2025
Sute de blocuri din București, fără apă caldă. Sectoarele vizate

Sute de blocuri din București, fără apă caldă. Sectoarele vizate

Autor Bianca Maria 8 July 2025
Restaurante chinezesti

Mâncarea chinezească în România: de la exotism la fenomen culinar național

Autor Financiarul 8 July 2025
Elena Udrea

Elena Udrea, la un pas de libertate! Ziua decisivă a fost stabilită

Autor Bianca Maria 8 July 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?