Bonusuri pentru autovehiculul hibrid în Europa: România – nicio primă, Olanda – până la 6.400 euro

România, alături de Grecia şi Slovenia, sunt singurele ţări din Europa care nu acordă prime suplimentare celor care vor să-şi achiziţioneze un autovehicul hibrid, în timp ce în Olanda şi Italia beneficiile sunt cuprinse între 2.000 şi 6.400 de euro, potrivit datelor puse la dispoziţie de Honda Trading România, unic importator al modelelor Honda pe plan local.

Pe lista ţărilor care acordă beneficii la cumpărarea unei maşini hibride sau cu emisii reduse se află şi Irlanda, unde, pe lângă reducerea din taxa de înmatriculare de 2.500 de euro, taxa anuală de drum are valoarea cea mai scăzută, de 104 euro.

În funcţie de gradul de emisii, Guvernul de la Dublin oferă discounturi la taxa de înmatriculare cuprinse între 86 la sută pentru grad de emisii de până la 120 g/km, şi 64 la sută în cazul celor care emit 226 g de CO2/km.

În Franţa, clienţii persoane fizice ale maşinilor hibride primesc o reducere de 2.000 de euro din preţul de achiziţie, direct la dealer, în timp ce persoanele juridice beneficiază de un discount de 700 euro.

Guvernul de la Lisabona a decis să ofere 50 la sută din taxa de vânzare a unui autovehicul hibrid, în timp ce în Luxemburg bonusul este de 750 euro pentru acele maşini care au emisii de CO2 sub 120 g/km.

Olanda este, de departe, cea mai generoasă ţară europeană, cu reduceri ce ajung la 6.400 euro din preţul de achiziţie, în funcţie de consumul de combustibil. În plus, beneficiarii de maşini noi au reducere 50 la sută din taxa de drum în funcţie de gradul de emisii: pentru benzină – sub 110 g/km, pentru motorină – sub 95 g/km.

Din rândul ţărilor nordice, Suedia acordă persoanelor fizice care optează pentru un automobil hibrid o reducere de 10.000SEK (circa 1.100 euro), iar persoanelor juridice un discount de 40 la sută din preţul de achiziţie.

Pe de altă parte, în Norvegia nu există taxe pentru maşinile dotate cu motoare electrice, dar se achită o sumă cu 25 la sută mai mică din greutatea maşinii, înainte de a calcula taxa pentru greutate (incluzând şi setul de baterii).

În Austria, lucrurile sunt bine cuantificate când vine vorba despre reduceri pentru automobilele hibride, conduse în mod electric. Astfel, pentru mai mult de un kilometru condus numai în sistem electric, bonusul este de 500 euro, în timp ce la capitolul emisii de CO2, ce se află sub 120 g/km este recompensat cu 300 euro, iar ce depăşeşte 180g/km, se acordă 25 euro pentru fiecare gram.

În cazul Elveţiei, beneficiile diferă de la canton la canton: Tipul A de hibrid – 50 la sută reducere din TVA, calculată la valoarea maşinii, Tipul B de hibrid IMA (Integrated Motor Assist) – 5.000 franci elveţieni (aproximativ 3.600 euro), şi Tipul C de hibrid + maşini de 3l – 1.000 franci elveţieni (720 euro).

Italia acordă beneficii de până la 2.800 euro pentru maşinile ecologice, inclusiv hibride, iar Spania până la 2.000 euro în regiunile Andalusia şi Castilla Leon, dar şi un discount de 75 la sută pentru funcţionarii publici.

În timp ce Ungaria oferă o taxă fixă pentru maşinile hibride, Grecia are taxe zero pentru maşinile hibride, iar în Slovenia nu există taxe pentru maşinile cu emisii CO2 de sub 110 g/km

Singura facilitate pe care România o acordă clienţilor de maşini hibride este scutirea de la plata taxei de înmatriculare.

La jumătatea lunii martie, ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a admis faptul că politica statului în privinţa susţinerii importatorilor de autovehicule electrice este deficitară şi a anunţat că va exista o propunere legislativă pentru sprijinirea acestora.

Totodată, la finele lunii aprilie, Guvernul a aprobat înfiinţarea unui grup interministerial de lucru pentru dezvoltarea automobilului electric în România.

Din grupul interministerial vor mai face parte, pe lângă reprezentanţii Ministerului Economiei, specialişti ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanţelor, Ministerului Mediului, Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică.

Unul dintre cei mai importanţi constructori de automobile din lume, Renault, a anunţat în timpul Salonului Auto de la Geneva 2010, că intenţionează să aducă în România primele maşini electrice la sfârşitul acestui an, mai întâi experimental, pentru a fi testate de către reprezentanţi ai autorităţilor locale, în oraşe în care va fi construită infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, potrivit portalului 0-100.ro.

Renault Fluence Z.E. este primul model electric prezentat de Renault la Geneva în acest an, va avea o autonomie de 160 kilometri şi va fi lansat oficial în România în a doua parte a anului 2011.

Renault estimează că majoritatea statelor, inclusiv România, vor putea acorda bonusuri ecologice de până la 5.000 de euro persoanelor care achiziţionează un vehicul propulsat de energie electrică şi astfel preţul automobilelor electrice să se apropie de cel ale unor maşini cu motoare pe benzină sau diesel.

În prezent, pe şoselele din România circulă 750 de autovehicule hibrid şi patru electrice, cele mai multe fiind marca Lexus (422), Toyota (220) şi Honda (62), conform datelor Registrului Auto Român (RAR).

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata