Brandient: THR nu este o firmă specializată de consultanţă de brand

Compania Brandient susţine că firma THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, câştigătoarea licitaţiei pentru realizarea brandului turistic al României, nu este o firmă specializată de consultanţă de brand, potrivit unui comunicat al Brandient.

‘Caietul de Sarcini al licitaţiei prevedea în mod expres: ‘[..] vom descalifica de la început fiecare companie care nu este o firmă specializată de consultanţă de brand’. În acest sens trebuie precizat că firma THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA nu este o firmă specializată de consultanţă de brand’, conform sursei citate.

Brandient susţine că în timpul procedurii de atribuire, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a invocat lipsa unui criteriu legal care să evalueze această specializare.

‘Chiar şi în lipsa unui astfel de criteriu legal, MDRT ar fi putut solicita consultanţilor săi de specialitate (IAA, UAPR) să avizeze, iar aceştia ar fi putut accesa website-ul firmei THR (www.thr.es), secţiunea Servicii, unde apar 18 tipuri de servicii, fără a fi menţionat cuvântul branding.

Planşele cu diverse logo-uri de ţară, vehiculate în prezentările oficiale, creează, prin omisiunea altor informaţii, impresia greşită că THR ar fi creat de exemplu logo-ul Spaniei sau al Greciei, ceea ce nu este real. În multe din aceste proiecte THR a fost realizatorul planului de marketing turistic sau a oferit alte servicii conform specializării sale’, este menţionat în comunicat.

Compania Brandient a participat la licitaţia pentru realizarea brandului turistic, precum şi firmele de branding Landor, Future Brands, Siegel & Gale, care au fost descalificate în procesul de licitaţie. Consorţiul condus de legendarul Wally Olins a fost respins din cauza preţului mai mare, potrivit Brandient.

‘Cred că cel mai rău lucru este să judecăm orbiţi de pasiuni politice şi de ego-uri. Ministerul Turismului trebuie să se profesionalizeze şi să îşi asume responsabilitatea viitorului turismului românesc. Cei 73 de milioane de euro destinaţi campaniei de promovare pentru anii următori pot fi investiţi cu profit pentru ţară sau doar cheltuiţi fără rost.

Poziţionarea nu înseamna diferenţiere de dragul diferenţierii, ci acea diferenţiere sustenabilă şi relevantă, capabilă să susţină creşterea unei afaceri – în cazul de faţă turismul românesc. Nu este o tragedie ca un client (aviz celor de la Ministerul Turismului) să se întoarcă la consultant şi să-i ceară să livreze şi alte rute de diferenţiere. Este o tragedie însă să meargă mai departe cu nesăbuinţă, mai ales când vorbim de sume foarte mari de bani publici’, a declarat Chartered Marketer, Managing Partner Brandient, Aneta Bogdan.


Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata