Președintele Retro Mobil Club România, Bogdan Coconoiu, participă la prima ediție a Mureș Classic Days de la Târgu Mureș cu un Buick 40 Special din 1938, același model pe care l-a folosit Sergiu Nicolaescu în filmele ‘Ultimul cartuș’ și ‘Revanșa’.
‘Am sosit cu mașina cu care am fost în Turul României de 2.200 de kilometri, un Buick 40 Special din 1938. Sunt prezent alături de mai mulți colegi la prima ediție a expoziției din cadrul Mureș Classic Days. Mașina este una specială pentru mine pentru că este același model cu cele folosite de Sergiu Nicolaescu în filmele din seria ‘Ultimul cartuș’, ‘Revanșa’. Fiind copil, mergeam la cinema de mai multe ori pe zi din cauza urmăririlor cu mașini și am îndrăgit-o foarte mult încă de atunci și am reușit în acest an să o achiziționez. E o mașină specială, care a sosit din America, restaurată, și îmi face o deosebită plăcere să o folosesc și să o prezint celorlalți pasionați’, a spus Coconoiu.
Potrivit acestuia, o astfel de mașină costă 30.000 de euro și a reușit să o achiziționeze din SUA după ce a restaurat mașini vechi timp de 25 de ani.
‘Probabil că, dacă o făceam în țară, ar fi costat foarte mult și ar fi durat mult mai mult. După 25 de ani de restaurări în domeniu, mi-am permis o pauză. E o mașină specială, a fost restaurată de un mare restaurator american — care, din păcate, ne-a părăsit — și care a restaurat numai Buick 3730. E o mașină foarte importantă și în America, proprietarul a fost foarte trist că a plecat de acolo, după care a constatat că a ajuns pe mâini bune, că am folosit-o în două luni cât a folosit-o el în câțiva ani. Chiar a rămas impresionat de turul de 2200 de kilometri în care am fost alături de cinci colegi din Retro Mobil și nu am avut niciun fel de experiență neplăcută’, a precizat Bogdan Coconoiu.
Acesta a spus că Turul României a fost organizat pentru încurajarea pasionaților să folosească aceste mașini vechi, ‘pentru că sunt colecționari care le cumpără și le expun, dar se bucură foarte puțin de ele’.
În privința Mureș Classic Days, președintele Retro Mobil Club România a arătat că este un eveniment care se așteaptă să fie o reușită și și-a exprimat speranța ca acesta să capete un caracter anual.
În expoziția de la Târgu Mureș se regăsesc peste 140 de mașini de epocă și motociclete, printre care un Ford T din 1921, Ford Mustang din 1972, Kaiser Darrin 161 din 1954, Studbaker din 1927, Buik 40 Special din 1938, Maxwell din 1909, MG TT din 1955, Chenard ET Walker din 1932, Chevrolet 3100 din 1954, Porshe, Skoda, Fiat, Dacia, o replică a primului automobil din lume, un Mercedes Benz Motorwagen din 1886 și altele.
Pe lângă expoziția de mașini istorice, Mureș Classic Days mai cuprinde raliul din municipiul Târgu Mureș și raliul de regularitate Castel Classic Rally, o parte a mașinilor participante fiind prezentate vineri în Parcul Municipal, precum și workshop-uri și difuzări de filme cu mașini de epocă.
La raliul de regularitate Castel Classic Rally s-au înscris 81 de echipaje din România, Ungaria, Belgia, Italia, Austria și Serbia, iar distanța parcursă va fi de circa 200 kilometri la mașini și în jur de 100 de kilometri la motociclete. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)