Bulgaria intenţionează să construiască un canal Dunăre-Marea Neagra

Premierul bulgar Boiko Borisov a promis că Dunărea şi Marea Neagră vor fi legate de un canal prin teritoriul bulgăresc, scrie luni (30 august 2010) cotidianul sofiot Standart. Borisov a declarat pentru ziar că Bulgaria nu a renunţat la proiectele mari, cum ar fi construirea unui canal între Dunăre şi Marea Neagră. El a precizat însă că aceste proiecte necesită foarte mult timp şi nu pot fi realizate imediat.

Ziarul mai scrie că Borisov a prezentat proiectul unui astfel de canal în luna martie, când s-a aflat într-o vizită în Qatar şi Kuweit. Premierul a propus investitorilor din cele două ţări să participe în acest proiect. Proiectul de construire a unui canal între Dunăre şi Marea Neagră prin teritoriul Bulgariei a fost foarte actual în anii ’70 ai secolului trecut când proiectarea a fost într-o fază destul de avansată.

Există 3 variante de construcţie a acestui canal care poate să înceapă din porturile dunărene Ruse, Silistra sau Tutrakan (Turtucaia) şi să ajungă la portul maritim Varna. Lungimea canalului urmează să fie între 160 şi 168 de kilometri, iar cea mai mare problemă este diferenţa de altitudine care este de circa 250 metri. Proiectul a fost însă îngheţat după inaugurarea canalului între Cernavodă şi Constanţă.

Premierul Boiko Borisov a vizitat duminică portul Varna. El s-a declarat nemulţumit de starea porturilor bulgăreşti. În opinia lui, în ultimii 20 de ani nu s-a făcut nimic pentru dezvoltarea porturilor din Bulgaria. Borisov nu a exclus posibilitatea ca cei aflaţi la putere în ultimele două decenii să fi acţionat în mod intenţionat pentru regresul acestei infrastructuri.
În timp ce porturile din România şi Grecia s-au dezvoltat cu fonduri europene, cele bulgăreşti au folosit împrumuturi cu dobânzi mari, a spus Borisov. El a mai declarat că sunt necesare măsuri urgente deoarece în următorii 2 ani vor intra în vigoare prevederi europene noi care ar putea obliga Bulgaria să-şi întrebe vecinii înainte de a putea întreprinde orice pentru dezvoltarea porturilor sale.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata